نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فراجا با بهره گیری از تجهیزات مدرن در خط مقدم مقابله به تهدیدات قرار دارد، تاکید کرد: در نیروی انتظامی باید همزمان با توسعه استفاده از فناوری های روز، ارزش‌های اصیل اسلامی گسترش یابد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در نخستین روز هفته فراجا در دیدار فرماندهان رده های نیروی انتظامی استان افزود: توجه به حفظ ارزش های اصیل مانند اخلاق اسلامی، شجاعت و تعهد برای ساختار و قدرت انتظامی بسیار حائز اهمیت است و اعتماد و احترام مردم را به این نیرو فراهم می کند.

وی نیروی انتظامی را از عوامل اساسی استحکام نظام دانست و تأکید کرد: امروزه نیروی انتظامی با رشد و توسعه علم و فناوری در حال تغییر و بهبود مداوم است که نشانگر عزم و اراده پیشرفت در این نیرو برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نیروی انتظامی در مقابل تهدیدات و چالش‌های پیچیده امروزی نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت و آرامش جامعه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه این مسئولیت بزرگ، نیازمند همکاری و همبستگی بین تمامی اعضای نیروی انتظامی است، به عوامل این نیرو توصیه کرد به عنوان یک تیم واحد عمل کنند و اطلاعات و تجربیات خود را در رده‌های مختلف با هم به اشتراک بگذارند.

وی همچنین از ماموران انتظامی خواست به حقوق بشر و رعایت اصول قانونی توجه کنند و با برخورد منصفانه و عادلانه با مردم، بستری مطمئن برای رشد و توسعه جامعه فراهم کنند.

سردار محمدی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی هم با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان و رضایتمندی مردم از این نیرو، دستگیری ۲۲۱ نفر اراذل و اوباش، انهدام ۶ باند قاچاق اسلحه و مهمات، ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۲۳ هزار نفر در کلانتری ها، تشکیل حدود یکصد پرونده جرائم اقتصادی، دستگیری سه هزار و ۵۲۵ نفر سارق و افزایش ۴۰ درصد کشفیات مواد مخدر را از مهمترین فعالیت‌های این نیرو در سال جاری برشمرد.

برنامه‌های هفته فراجا با شعار شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگزار از ۱۳ تا ۱۹ مهر اجرا می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا