گوگل قبل از انتشار اندروید ۱۴ اعلام کرده بود که این نسخه از سیستم‌عاملش را به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز خواهد کرد. از آن زمان شواهدی مختلفی نشان می‌داد که گوگل در حال توسعه‌ی یک ویژگی اضطراری برای اندروید است که از اتصال ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

به گزارش سون خبر به نقل از خبرآنلاین، حالا به‌روزرسانی جدید Adaptive Connectivity Services احتمال اضافه شدن ویژگی ارتباط ماهواره‌ای به گوشی گوگل را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش زومیت، آپدیت جدید اپلیکیشن Adaptive Connectivity Services راه را برای ورود اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های گوگل باز می‌کند. این ویژگی به کاربران پیکسل اجازه خواهد داد تا در صورت عدم دسترسی به شبکه‌ی تلفن همراه یا Wi-Fi، از طریق اتصال به ماهواره پیام اضطراری ارسال کنند.

ویژگی اتصال ماهواره‌ای را می‌توان در بخش Safety & Emergency در منوی تنظیمات پیدا کرد. این صفحه شامل توضیحاتی کوتاه درباره نحوه‌ی کارکرد سیستم می‌شود و دو گزینه به کاربر ارائه می‌دهد: یک گزینه به کاربر اجازه می‌دهد پیش‌نمایش این قابلیت را مشاهده کند و دیگری این اجازه را به کاربر می‌دهد که حالت واقعی قابلیت را ببیند.

به علاوه، متنی درباره‌ی سرویس ماهواره‌ای گارمین در صفحه‌ی مورد بحث وجود دارد. در قسمتی از متن لینکی وجود دارد که لیست کشورهای تحت پوشش گارمین را نشان می‌دهد؛ این لیست بیش از ۱۵۰ کشور از تمام قاره‌ها را شامل می‌شود.

نکته‌ی دیگر این است که فرایند ارسال پیام ماهواره‌ای می‌تواند برخی اطلاعات شما مانند نام، ایمیل، شماره تلفن، موقعیت مکانی و اطلاعات دستگاهتان را در اختیار ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای قرار دهد، در حالی که گوگل مسئولیتی را در قبال این اتفاق نمی‌پذیرد.

اگرچه در توضیحات ارائه شده در تنظیمات گوشی پیکسل مشخصاً از عبارت «پیکسل شما» استفاده شده است اما این بدان معنا نیست که این قابلیت مختص گوشی‌های پیکسل خواهد بود؛ باید صبر کنیم و ببینیم که گوگل قابلیت یادشده را به دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌آورد یا خیر.

  • منبع خبر : خبرآنلاین