مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به کمبود خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در استان آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندان شهر ما از خدمات عمومی بهره مند هستند اما در مقابل از خدمات فرهنگی محروم مانده اند که یک بخش آن شامل کودکان است.

به گزارش  سون خبر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور در جلسه علنی شورای شهر تبریز و با توجه به بودن هفته ملی کودک، بیان کرد: در حوزه کودک و فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان کمتر خاطرم است که در سال های قبل جلساتی برای کودکان و نوجوانان برگزار شده باشد و در کنار دغدغه های شهری به دغدغه های فرهنگی جامعه نیز توجه شود.

وی افزود: وقتی از کودکان حرف میزنیم تنها جامعه هدف ما بچه ها نیستند بلکه شامل افرادی نیز می‌شود که کودک درونی فعالی دارند، در واقع همه ما هر لحضه که از کار و زندگی خسته می‌شویم و زندگی بر ما فشار روانی، اجتماعی و اقتصادی و‌‌… وارد می‌کند از دغدغه و مشکلات زندگی به کودک درون خود بسنده می‌کنیم.

وی با اشاره به کمبود خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در استان آذربایجان‌شرقی گفت: میزان برخورداری شهروندان از خدمات و ساختار های فرهنگی در شهر خیلی کم است. شهروندان شهر ما از خدمات عمومی بهره مند هستند اما در مقابل از خدمات فرهنگی محروم مانده اند که یک بخش آن شامل کودکان است.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی بخش مهمی برای فرهنگ پذیری یک جامعه است، اظهار کرد: یک بخش مهمی که نیاز کودکان و شهروندان فرهنگ پذیر است، خدمات فرهنگی نام دارد. کودکان بیشتر از خدمات شهری به خدمات فرهنگی نیاز دارند، اما مشارکت های فرهنگی خانواده ها و کودکان در این شهر چندان از مشارکت های مناسبی برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی فرهنگ و هنر کودکان، تامین محتوای تخصصی مشغول فعالیت می باشد. این نهاد در بحث فرهنگی، هنری و ادبی به صورت تخصصی به کودکان خدمات می‌دهد. اما باید توجه داشت که هیچ فعالیت فرهنگی نمی‌توانند اسم فرهنگی به خود بگیرد تا زمانی که که بر ذهن کودک و نجوان تاثیر گذاشته باشد.

وی با بیان یکی از اقدامات صورت گرفته از اقدامات فرهنگی در سطح شهر ادامه داد: تنها سالن سینمای تخصصی کودکان در حال بازسازی می باشد و یک سالن استاندارد در شأن شهر تبریز برای کودکان احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های متنوع در هفته کودک برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد و کیفیت و اجرای محتوای این برنامه ها ما بسیار مهم می‌باشد. کانون پرورشی فکری به عنوان بازوی فرهنگی شورای شهر و شهرداری در کنار شماست.

وی افزود: برای توسعه مراکز کانون فرهنگی در تبریز و مجموعه ای که برای فعالیت فرهنگی در خدمت کودک و نوجوان قرار بگیرد نیازمند کمک شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز است.

  • منبع خبر : آذرانجمن