رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در سطح استان خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتا ناپایدار طی امروز می‌باشد.

وی ادامه داد: گذر امواج تراز میانی جو در برخی ساعات موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید به ویژه در برخی نواحی جنوبی، گرد و خاک و در نیمه‌ی شمالی استان موجب رگبار باران و رعد و برق می‌شود.

وی افزود: برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه پدیده‌ی غالب در استان غبار محلی بوده که در نیمه جنوبی استان احتمال خیزش یا نفوذ گردوخاک وجود دارد و از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا اواخر هفته سامانه‌ی بارشی جدیدی وارد استان می‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۶ و ۱۳ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان بیان کرد: سراب با دمای هفت درجه بالای صفر خنک‌ترین و میانه با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.

  • منبع خبر : ایسنا