جلسه شورای اسلامی شهر تبریز روز یکشنبه برگزار شد. به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه، اظهار کرد: پیاده روی اربعین تجلی گاه عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و امیدوارم ما نیز از رهروان واقعی و عاشقان راه […]

جلسه شورای اسلامی شهر تبریز روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه، اظهار کرد: پیاده روی اربعین تجلی گاه عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و امیدوارم ما نیز از رهروان واقعی و عاشقان راه امام حسین(ع) شویم.

لزوم استفاده از توان بانوان در مدیریت شهری

غلامحسین مسعودی ریحان – عضو شورای اسلامی شهر تبریز در سخنان پیش از دستور، با تاکید بر استفاده از پتانسیل نیروهای شایسته  در راستای تحقق شایسته سالاری، گفت: نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد متخصص و شایسته در بدنه‌ی شهرداری تبریز وجود دارد که تاکنون از توانایی‌های آن‌ها به درستی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: طی هفته‌های آتی لیست افراد مجرب و توانمند که در بدنه‌ی شهرداری تبریز بلا استفاده باقی مانده‌اند را به رسانه‌ها اعلام خواهم کرد.

وی با انتقاد از آمار پایین سطح سواد استان، گفت: آذربایجان شرقی در زمینه‌ی سواد دارای رتبه‌ی ۲۳ کشوری است، این آمار نسبت به جمعیت، شایسته‌ی این استان نیست.

وی با اشاره به تصویب تعدادی تبصره در شورای شهر که اجرای آن توسط شهرداری مسکوت مانده است، از شهردار تبریز و معاونین وی خواست تا طی یک ماه آینده برای اجرای تبصره‌ها  اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که شورای اسلامی شهر تبریز پارلمانی برای تصویب قانون در شهر است، افزود: اگر نتوانیم تبریز و شهرداری را به عنوان الگو برای سایر سازمان‌ها معرفی کنیم، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم طبقه فوقانی پاساژ جواهر در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از توان بانوان در مدیریت شهری تاکید کرد.

مسعودی ریحان با اشاره به مشکل آب تبریز، گفت: با توجه به افزایش جمعیت تبریز و شهرهای اطراف، باید فکری برای تامین آب و احیای قنات تبریز کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که اکثر شهروندان، تبریز را شهری بتنی می‌دانند، گفت: برای شهر سازی و برنامه ریزی شهری همواره از مهندسان استفاده می‌کنیم ولی تاکنون در فضا سازی تبریز از توانمندی‌های مشاوران‌ در حوزه اجتماعی و روانشناسی استفاده نشده است.

وی با انتقاد از عدم پیشرفت پروژه مقبره‌الشعرا، گفت: معاون عمرانی شهرداری تبریز از آخرین وضعیت میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی گزارشی ارائه دهد.

امیدواریم شاهد جذب نور چشمی‌ها و سفارش شده‌ها در بدنه شهرداری نباشیم

فرج‌ قلی‌زاده – عضو شورای اسلامی شهر تبریز،نیز در تذکری به شهردار تبریز، گفت: تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز باید مشخص شود.

وی افزود: از شهرداری درخواست کردیم تا تبدیل وضعیت را به طور دقیق و شفاف انجام دهد، اما اخیرا شهرداری بدون رعایت برخی ضوابط اقدام به تبدیل وضعیت تنها عده‌ای خاص کرده است.

وی ادامه داد: افراد با سابقه‌ای که در شرکت‌ها مشغول به کار بودند، اکنون بیکار مانده‌اند، امیدواریم دوباره شاهد جذب نور چشمی‌ها و سفارش شده‌ها در بدنه شهرداری نباشیم .

وی با انتقاد از عدم رعایت عدالت در برخی از بخش‌های شهرداری، از شهرداری تبریز خواست تا در مورد پرداخت حقوق‌ها و بازنشتگی‌ها و موضوع تبدیل وضعیت شفاف سازی کند.

قلیزاده با اشاره به تبصره‌ی ۳۵ بودجه، اظهار کرد: در این تبصره تصویب شده بود که سال ۹۸، شهرداری از جذب دانشجو در مرکز علمی کاربردی خودداری کند ولی در سال ۹۸، شهرداری اقدام به جذب دانشجو کرده است و این جای شگفتی دارد که شورا بودجه تصویب می‌کند و شهرداری برخلاف آن عمل می‌کند.

سرریز شدن شیرابه‌های زباله در پنج منطقه خطرات بزرگی به همراه خواهد داشت

فریدون بابایی اقدم – عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه‌ی جلسه، در تذکری به شهردار تبریز، خواستار رفع سریع مشکلات مرتبط با مربیان ورزش همگانی شد و گفت: شهرداری مشکلات ۹۹ نفر از مربیان ورزش همگانی و ورزشکاران را رفع و تکلیف آن‌ها را مشخص کند.

وی افزود: بیش‌ترین دغدغه در تعیین تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری مختص افرادی است که تحصیلات دیپلم و یا زیر دیپلم دارند، در این خصوص نیز شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت نامناسب زباله گاه تبریز، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب زباله گاه تبریز، سرریز شدن شیرابه‌های زباله در پنج منطقه خطرات بزرگی به همراه خواهد داشت.

بهای خدمات مدیریت پسماند به یک سوم کاهش یافت

در ادامه‌ی جلسه، اساسـنامه سازمـان هـای وابسـته به شـهرداری تبریز (اساسـنامه سازمـان فنـاوری اطلاعات و ارتباطات) مصوب کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد و ماده یک اساسنانه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

در ادامه بررسی دستور سوم جلسه ۱۴۳ علنی شورای اسلامی شهر تبریز ، معاونین و نمایندگان شهرداری تبریز در خصوص مفاد اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز بحث و تبادل نظر کردند .

همچنین با تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز، بهای خدمات مدیریت پسماند به یک سوم کاهش یافت.

محمدباقر بهشتی – عضو شورای اسلامی شهر تبریز در موافقت با این لایحه، گفت: افزایش عوارض نوسازی ناشی از افزایش چند برابری عوارض پسماند است، رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری تبریز قرار گیرد تا نارضایتی که حاصل شده است را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که بهای خدمات پسماند در تعرفه عوارض محلی شش برابر شده، گفت: این افزایش به دلیل ابلاغیه وزارت کشور انجام شده است.

وی افزود: میزان افزایش نسبت به سال گذشته ١.۶۵برابر شده است اما شهرداری تبریز درخواست کرده این مقدار به ٠.۵ برابر کاهش پیدا کند.

رسول موسایی، قائم مقام شهردار تبریز نیز با بیان این‌که افزایش عوارض ارتباطی با مصوبات شورای شهر ندارد، گفت: در واقع عوارض پسماند از سال ٨٨ تغییر نکرده است.

وی افزود: با این تغییر ١٢.۵ درصد بهای خدمات پسماند را دریافت خواهیم کرد و نگرانی ما تشویق شهروندان به تولید زباله بیشتر است.