عباس رنجبر که حدود ۶ ماه قبل با رای ۷ عضو شورای این شهر به عنوان شهردار انتخاب شده بود، با ۹ رای موافق و ۴ رای مخالف شورانشینان از این سمت برکنار شد.

به گزارش سون خبر، حکیمه غفوری از جمله موافقان طرح استیضاح و برکناری شهردار در جلسه ای که برای این منظور برگزار شد، گفت: به هیچ عنوان در عزل و نصب ها دخالت نداریم ولی عملکردها به ما ارتباط دارد.

وی افزود: پاکدستی برای ما اولویت است اما در کنار آن افرادباید مدیریت داشته باشند، مردم باید تغییر و تحولات در شهر را لمس کنند.

وی افزود: با آقای رنجبر پدرکشتگی نداریم وی در این چندماه هیچ عملکردی از خود نشان نداده اند تا امیدوار باشیم.

روح الله دهقان نژاد نیز که از موافقان برکنار شهردار بود، گفت: مدیون رای مردم هستیم و باید به وظایف خود عمل کنیم.

 

وی افزود: از عمر شورا، ۶ ماه گذشته است و اگر ادعا کرده باشیم از جنس مردم هستیم باید برنامه های خود را عملی کنیم نه گفتار درمانی.

دهقان نژاد گفت: شهرداری برای گردشگری و سرمایه گذاری هیچ برنامه ای ندارد،  عدالت یعنی اتمام مترو که در این ۶ ماه تعطیل بوده،  عدالت یعنی بدست آوردن سهمیه تبریز از اتوبوس‌ها که به اصفهان و شیراز رسید.

وی گفت: شهرداری و شورا جدا از هم نیستند، عملکرد شهرداری در کارنامه شورا ثبت خواهد شد و برای این هم تعامل نیاز است اما شهرداری با مصوبه های شورا چه کاری انجام داده است؟  مردم از پروژه ها گلایه دارند.

علیرضا باغبان نیز که به برکناری شهردار رای مثبت داد، معتقد است که پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، عمرانی و دیگر برنامه ها، با نظارت شورا صورت می گیرد که اعضای آن را مردم تعیین می کنند

وی افزود: مدیریت شهر بر عهده اعضای شورا می باشد و طبق قانون اعضای شورا ۳۴ وظیفه دارد،  اولین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار است و این اهمیت جایگاه شهردار را می رساند.

وی اضافه کرد: ادامه خدمت شهردار می تواند توسط اعضای شورا زیر سوال برود و آنها می توانند شهردار را کنار بگذارد و برای برکناری شهرداری دو سوم اعضا باید رای بدهند که با تشخیص ۹ نفر از اعضای شورا، به این مرحله رسیده ایم.

دیدگاه مخالفان برکناری شهردار چه بود؟
از جمله مخالفان برکناری شهردار روح الله رشیدی بود که در توضیح دلایل مخالفت خود، افزود: متاسفانه برخی ها کلی گویی می کنند در حالیکه طبق قانون،  دلیل استیضاح باید شفاف باشد.

وی اضافه کرد: تا یکماه پیش به ۳۲ نفر در مجموعه شهرداری حکم داده شده بود و انتصاب گسترده ای در کار نبود،  ۲۵۰ پست مدیریتی وجود دارد و شهرداری وظیفه دارد که برای آنان مدیر انتخاب کنند.

وی گفت: چیزی که روحیه کارمندان را از بین می‌برد، چماق استیضاح است که از روز اول بر سرِ شهردار قرار دارد و همین موضوع باعث شده با هر مشکلی شهرداری به هوا برود.

رشیدی گفت: مردم از اعضای شورا سئوال می پرسند که در ۶ ماه چه کاری انجام داده اید؟

وی اضافه کرد: رویکرد تهاجمی اعضای شورا، تعامل برهم زن بود،  آیا استیضاح شهردار این قدر اضطرار دارد که حتی تا فردا هم صبر نکرده‌اید؟

احد صادقی نیز در دفاع از شهردار گفت: هر مدیری نقاط قوت و منفی دارد باید با دلایل قانع کننده بگوییم که شهردار نمی تواند ادامه بدهد.

وی اضافه کرد: اواسط سال شهر را تحویل داده ایم و برای اتمام پروژه ها باید به بودجه پروژه ها و فصل کاری توجه کنیم.

صادقی گفت: یکی از اعضا عنوان کرده‌اند که پیشرفت پروژه‌ها هر ماه یک درصد بوده است این درحالی است که در پروژه‌ روگذر ارتش در ۱۷ ماه دوره قبلی ۲۴ درصد پیشرفت داشتیم  اما در ۴ ماه اخیر ۱۲ درصد پیشرفت حاصل شده است.

وی افزود: مردم مشتاق هستند دلایل اصلی استیضاح را بدانند در قانون نیامده است برای عزل و نصب ها شهرداری از اعضای شورا نظر بخواهد،  با آقای رنجبر عهد اخوت نبسته ایم و از کسی نمی ترسیم.