شهردار منطقه سه تبریز تقویت ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران با شفاف‌سازی‌ و تسهیل‌گری توسط نهادهای متولی را نقطه عطف جذب سرمایه گذار عنوان کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، علی قاسمی در جلسه مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تبریز گفت: ضرورت دارد امکان ریسک کردن برای سرمایه‌گذار را با ایجاد شفافیت‌های لازم و تسهیل و روان کردن امور و در نهایت با ایمن کردن بستر و فضای کار فراهم کرد.

وی افزود: تامین زیرساخت های لازم در کنار اعتمادسازی برای ریسک کردن سرمایه‌گذار، راهکار اصلی جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

قاسمی به وجود مشکلات در نظام فنی و اجرایی کلان کشوری اشاره کرد و گفت: به خاطر وجود این مشکلات ساختاری، شهرداری ها تنها مسئول حل مشکلات در این حوزه‌های مختلف و کلان مدیریتی نیست و باید مسیر اجرایی برای عملکرد مجموعه‌هایی همچون شهرداری تسهیل و هموارسازی شود.

در ادامه این جلسه، عملکرد شهرداری منطقه ۳ در حوزه‌های مختلفی همچون تسهیل ساخت و ساز مجاز و کاهش ساخت و ساز غیر مجاز، بازآفرینی شهری، اجرای پروژه‌های عمرانی، جلب مشارکت شهروندان، احداث پارکینگ‌های عمومی و ساماندهی حمل و نقل و ترافیک مورد بررسب قرار گرفت.

همچنین فرهنگ‌سازی و توسعه حمل و نقل عمومی، هوشمندسازی، حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها، تمهیدات برای اسکان اضطراری، مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی و پارک‌ها برای جانبازان، معلولان و سالمندان، راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و سایر وظایف محوله به شهرداری، از دیگر مباحث این جلسه بود.

  • منبع خبر : شهریار