رئیس مجلس با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در ابعاد مختلف اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن، گردشگری و از همه مهم‌تر بهره‌مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جزء استان‌های پیشران محسوب می‌شود، گفت: بدون شک این استان یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است.

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه پس از بازدید از مجموعه نساجی سیمابافت سراب در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در سال جاری رشد تولید به عنوان اولویت کارها قرار دارد، توجه به ثبات اقتصادی دارای اهمیت است؛ بنابراین باید در حوزه اقتصاد برای سرمایه‌گذاران، آرامش و امنیت برقرار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا باید به تشخیص علمی اهمیت دهیم و از کارآفرینان امتحان پس داده بهره ببریم، اظهار کرد: این افراد می‌توانند سبب رشد تولید و ثبات اقتصادی در کشور شوند.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و دولتمردان باید تلاش کنند به جای تصدی‌گری، تسهیل‌گری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع نساجی سیمابافت طی سالیان گذشته دچار آتش‌سوزی شده و سالیان سال بدون استفاده رها شده بود اما طی ۲ سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا مبلغ ۵۰ میلیون یورو و تولید به صورت سه نوبت کاری، سبب تحرک این مجموعه شده است؛ اظهار کرد: این همان رویکرد رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در حرم رضوی است که فرمودند اجازه دهید اقتصاد مردمی شود.

قالیباف با اشاره به اینکه با تصمیم‌گیری‌های درست، صحیح و پایدار، ثبات اقتصادی رقم می‌خورد، اظهار کرد: در این راستا کارآفرینان و گروه‌های زنجیره تولید و ایجاد ارزش می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی گفت: مجموعه‌هایی که از تولید گوشت و فعالیت‌های کشاورزی تا تولید پارچه و لباس انجام می‌دهند، می‌توانند حداکثر ثروت و منفعت را با کمترین هزینه برای کشور فراهم کنند و این امر در اشتغالزایی و مهار نقدینگی اثرگذار است.

وی با یادآوری اینکه در ۲۲ بهمن سال گذشته در جمع مردم آذربایجان شرقی بود و در آستانه سال جدید نیز مجدد به این استان سفر کرده‌ است، گفت: برخی افراد سوال کردند که چرا به سراسر استان سفر نمی‌کنید که به آقای استاندار پاسخ دادم شرق استان محروم‌تر است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بازدید خود از پروژه احداث فرودگاه سراب گفت: مجوزهای مربوط به این فرودگاه صادر شده و دارای ردیف بودجه است؛ نباید فراموش کرد که پیشرفت این فرودگاه در گرو توجیه اقتصادی و بهره‌گیری از بخش خصوصی است.

قالیباف خاطرنشان کرد: تاریخ این منطقه نشان می‌دهد انسان‌هایی با فرهنگ بالا و چهره‌های نام آور در عرصه‌های مختلف به خصوص ملی، علمی و فرهنگی حضور داشته‌اند بنابراین باید اذعان کرد آذربایجان شرقی یکی از پیشران‌های اقتصادی در کشور است و ظرفیت‌هایی مانند صنعت، صنایع دستی، کشاورزی و غیره، فرصت‌های بزرگی در این راستا محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید با جانمایی‌های درست و تقویت زیرساخت‌ها همانند آب، برق و گاز و انجام کارهای اصلی و ایجاد دسترسی‌های جاده‌ای و ریلی تلاش کنیم بخش خصوصی از این ظرفیت‌ها بهره‌وری ایجاد کند و ما نیز در مجلس و دولت برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه و نماینده مردم سراب در جریان بازدید از کارخانه سیمابافت، دکتر قالیباف را همراهی کردند.

در حاشیه بازدید از این کارخانه عده ای از معلمان خریدخدمات شهرستان سراب در گفت‌وگویی چهره به چهره مشکلاتشان را با رییس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در ابتدای حضور در شهرستان سراب، از پروژه احداث شهر فرودگاهی این منطقه بازدید کرد.

احداث شهر فرودگاهی در مساحت ۴۰۰ هکتاری از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق شهرستان سراب در مرحله‌ مطالعات است.

قالیباف عصر امروز برای شرکت در همایش سرمایه گذاری و توسعه شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین به کلیبر سفر می کند.