مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج و رتبه ششم تولید برنج را در کشور داراست.

جلال رحیم زاده با اعلام این مطلب، گفت: کل سطح زیر کشت برنج درآذربایجان شرقی ۸۳۳۰ هکتار بوده که عمدتا در شهرستان‌های میانه با سطح زیر کشت ۶۲۰۰ هکتار و خداآفرین با سطح زیر کشت ۱۷۵۰ هکتار، هوراند با سطح زیر کشت ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح ۱۸۰ هکتار کشت شده است.

وی با بیان این‌که تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان فعال است، ادامه داد: تعداد ۱۰۱ دستگاه نشاءکار و ۹۰ دستگاه خرمنکوب برنج در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاءکاری در سطح ۷۲۰۵ هکتار کشت می‌شود.

وی افزود: از این مقدار ۳۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و ۳۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت است و ۱۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به صورت مستقیم یا خشکه کاری کشت می‌شود و در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در استان به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

رحیم زاده با بیان این‌که تاکنون در حدود ۵۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت ۸۳۳۰ هکتار، مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنجکوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، وی تاکید کرد: ۱۰۰ درصد برداشت برنج آذربایجان شرقی مکانیزه است.

  • منبع خبر : ایسنا