مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از آغاز طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری از سوم اردیبهشت و همزمان با روز جهانی زمین پاک در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، حبیبه هراتی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه تبریز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل واحدی که از طرف وزارت کشور به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده، حذف تدریجی باکس‌ها و جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری در تمام شهرها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری همزمان با روز جهانی زمین پاک گفت: از سوم اردیبهشت طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه آغاز می‌شود و تلاش داریم در منطقه ۸ شهرداری تبریز که ۸۰ درصد رفت و روب و جمع‌آوری پسماند آن منطقه به صورت شبانه انجام می‌شود، صد در صدی شود.

هراتی با اشاره به مزایای اجرای طرح جمع‌آوری شبانه پسماند شهری اعلام کرد: تردد آسان خودروها، کاهش ترافیک، کاهش تردد درون‌شهری، ایجاد زیبایی بصری در سطح مناطق دهگانه، انتخاب مسیر آسان و فعالیت در پیک خلوت شهر مزایای اجرای طرح جمع‌آوری شبانه پسماند شهری  و حذف تدریجی باکس‌های زباله است.

وی  خاطرنشان کرد: همه روزه از ساعت ۲۱ شب خودروهای سازمان مدیریت پسماند شهری، در محلات تبریز اقدام به جمع‌آوری پسماند از درب منازل خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به حذف تدریجی باکس‌های زباله یادآور شد: همزمان با اجرای طرح جمع‌آوری شبانه پسماند شهری، باکس‌های موجود در محلات نیز به تدریحج حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه باکس‌گذاری در معابر و محلات از ۲۰ سال پیش در تهران و تحت عنوان جمع‌آوری مکانیزه پسماند شهری آغاز شد، افزود: جمع‌آوری مکانیزه معضلی برای کلانشهرها شده و علاوه بر شکستگی باکس‌ها، فعالیت زباله‌گردها منجر به تهدید سلامت و بهداشت جامعه نیز می‌شود.

هراتی با اشاره به نازیبایی موجود در سطح شهر به واسطه حضور باکس‌های زباله ابراز کرد: زیرساخت های جمع آوری از مبدا در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز وجود دارد و باکس ها به صورت تدریجی حذف می شود.

هادی بدری حامد، سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز نیز در این نشست مطبوعاتی اظهار کرد: بزرگترین کمک طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری اجرای طرح ترافیک شهری و کاهش ترافیک است.

وی با اشاره به آلودگی بصری حاصل از وجود باکس‌های زباله اعلام کرد: به منظور کاهش آلودگی بصری شهر، به خصوص در هسته مرکزی آن  و همچنین کاهش زباله‌گردی که منشأ بزه‌های اجتماعی است، نیازمند حذف باکس‌های زباله هستیم.

بدری خاطرنشان کرد: در مرحله اول، این طرح در مناطق زعفرانیه و رشدیه  و در ادامه در تمام سطح منطقه ۸ اجرایی می‌شود.

  • منبع خبر : شهریار