شهرستان های دارای وضعیت سفید در آذربایجان شرقی اعلام شد و بر این اساس وضعیت شیوع کرونا در ۹ شهرستان این استان سفید است. به گزارش سون خبر به نقل از خبرنگار مهر، شهرستان‌های خداآفرین، عجب شیر، آذرشهر، ملکان، جلفا، هوراند، هریس، اسکو و بستان آباد بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان […]

شهرستان های دارای وضعیت سفید در آذربایجان شرقی اعلام شد و بر این اساس وضعیت شیوع کرونا در ۹ شهرستان این استان سفید است.

به گزارش سون خبر به نقل از خبرنگار مهر، شهرستان‌های خداآفرین، عجب شیر، آذرشهر، ملکان، جلفا، هوراند، هریس، اسکو و بستان آباد بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی تا ۱۴ اردیبهشت دارای وضعیت سفید هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص گفت: میانه، سراب، اهر و کلیبر و شبستر دارای بیشترین آمار ابتلاء به کرونا در استان به نسبت جمعیت خود هستند. در این شهرها به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت تعداد مبتلایان به کرونا بالاست.

عباسعلی درستی افزود: آمار ابتلاء به کرونا در برخی از شهرستان‌ها نیز پایین، اما این وضعیت بسیار شکننده است و نباید شهروندان را فریب دهد که فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگیرند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که جمعیت این شهرستان‌ها باید اهمیت مضاعفی به طرح فاصله گذاری اجتماعی بدهند.

لازم به ذکر است اگر مردم این شهرستان‌های سفید فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگیرند، آمار شیوع کرونا در آنها نیز می‌تواند سیر صعودی بگیرد.

  • منبع خبر : مهر