مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از طراحی، ساخت و نصب یادمان شاعر گرانقدر ایران زمین پروین اعتصامی در تبریز خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار امور ارتباطات، سیامک آسیایی صبح امروز در جریان بازدید اعکمیته المان‌ها و آثار حجمی سازمان سیما، منظر و فضای سبز از ماکت یادمان پروین اعتصامی با اعلام این خبر، گفت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ و والای شاعر و نویسنده گرانقدر شهر عزیزمان تبریز پروین اعتصامی ، یادمان ان شخصیت برجسته بعد از اتمام مراحل ساخت با جانمایی مناسب در سطح شهر نصب می‌شود.

وی پروین اعتصامی را یکی از نویسندگان و شاعران برجسته ادبیات فارسی در قرن بیستم عنوان کرد که در سال ۱۲۸۵ در شهر تبریز متولد شد و آثار ارزنده‌ای در سبک‌های مختلف ادبی از جمله شعر، داستان کوتاه، رومان و نمایشنامه دارد.
آسیایی با اشاره به مشخصات یادمان در حال ساخت آن شاعر گرانقدر، تصریح کرد: یادمان پروین اعتصامی شامل ۱۴ فیگور و یک بنا از جنس فایبرگلاس بوده که شامل بنای یادبود و ترکیب آن با یکی از شعرهای آن نویسنده و شاعر گرانقدر به نام ” اشک یتیم” می‌باشد که بعد از اتمام مرحله ساخت با جانمایی مناسب در سطح شهر نصب می‌شود.

  • منبع خبر : شهریار