استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه درمان قطعی برای درمان کوررنگی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر کوررنگی به دلیل مصرف الکل و مواد شیمیایی بروز کند، خودداری از مصرف نوشیدنی‌هایی از این دست می‌تواند موجب بهبود این بیماری شود اما در مجموع در حال حاضر، درمان ویژه‌ای برای کوررنگی وجود ندارد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا،دکتر هرمز شمس با بیان اینکه کوررنگی می‌تواند به صورت مادرزادی بروز کند، اظهار کرد: پدیده کوررنگی می‌تواند به‌ صورت مادرزادی باشد؛ به نحوی که این افراد می‌توانند فقط رنگ‌های سیاه و سفید را ببینند. سلول‌هایی که در مغز، طول موج نورها را تشخیص می‌دهند و موجب تشخیص رنگ‌ها می‌شوند، در مغز مبتلایان کوررنگی، تولید نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تاثیر برخی بیماری‌ها یا توکسیک و مصرف الکل می‌تواند منجر به از بین رفتن سلول‌هایی شود که طول موج نورها را تشخیص می‌دهند و  در نتیجه مغز قادر به تشخیص طول موج‌هایی که باعث دیده شدن رنگ‌ها می‌شود، نباشد. همچنین افرادی که الکل مصرف می‌کنند ممکن است رنگ‌های سبز و قرمز را نتوانند تشخیص دهند.

این استاد دانشگاه درباره تاثیر سن بر تشخیص رنگ‌ها نیز گفت: قدرت تشخیص رنگ‌ها با ورود به کهنسالی و پیرشدن چشم‌ها نسبت به افراد جوان کاهش می‌یابد.

شمس درباره چگونگی تشخیص کوررنگی و درمان آن گفت: برخی از افراد قادر به تشخیص رنگ‌ها نیستند؛ در واقع همه چیز را سیاه وسفید می‌بینند. همچنین افرادی هستند که تنها قادر به تشخیص برخی از رنگ‌ها نیستند. برخی از حیوانات نیز نمی‌توانند رنگ‌ها را تشخیص دهند؛ به طور مثال، گربه نمی‌تواند رنگ سبز را تشخیص دهد و مغز این حیوان قادر به تشخیص این رنگ نیست

این استاد دانشگاه با بیان اینکه درمانی برای پدیده  کوررنگی مادرزادی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر کوررنگی به دلیل مصرف الکل و مواد شیمیایی بروز کند، خودداری از مصرف نوشیدنی‌هایی از این دست می‌تواند موجب بهبود این بیماری شود اما در حال حاضر، درمان ویژه‌ای برای کوررنگی وجود ندارد.

  • منبع خبر : ایسنا