شهردار تبریز گفت: کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری با ۲۰ هزار میلیارد تومان در جلسه امروز یکشنبه شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

به گزارش سون خبر، یعقوب هوشیار روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر افزود: چهار هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان از بودجه مربوط به جاری و بقیه آن مربوط به عمرانی است.

وی با اشاره به اهتمام و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در تدوین و تصویب کلیات بودجه سال آینده، اظهار کرد: امید است با تصویب این بودجه و برنامه‌ریزی های انجام شده، سال ۱۴۰۲ در این شهر شکوفایی و رونق بیشتری روی دهد.

شهردار تبریز گفت: در همین راستا کلیه شهرداران و مدیران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری باید با کار جهادی و توان هرچه بیشتر به طور شبانه روزی جهت تحقق بودجه سال آینده تلاش کنند.

هوشیار، با اشاره به بسترسازی اجرای پروژه‌های سال ۱۴۰۲ و نصب سری جدید روزشمارها برای ۲۰ پروژه توسعه‌ای پیشران شهری تا عید فطر، ادامه داد: در بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات اضافه می شود و موضوع ارزش‌ افزوده از درآمدهای قابل وصول شهرداری است.

وی همچنین با اشاره به تحقق درآمد ناشی از کمک دولتی و واریز ماهانه آن، یادآور شد: تلاش می شود تا پایان سال جاری بدهی شهرداری به اشخاص پرداخت شود و بخشی نیز در سال بعد توسط مرکز و مناطق پرداخت می‌شود.

شهردار تبریز گفت: اتاق بحران شهرداری تبریز در خیابان گلکار توسط شهرداری منطقه ۱ ساخته می شود و تلاش می کنیم تا بهمن سال ۱۴۰۲ این پروژه به اتمام برسد.

هوشیار، با بیان اینکه هیچ‌ نگرانی از بابت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تبریز وجود ندارد، افزود: بهینه‌سازی ارائه خدمات توسط نیروهای شهرداری از اولویت های دوره فعلی مدیریت شهری است.

وی با اشاره به ارتقای سهم درآمد پایدار از کل درآمدهای شهرداری تبریز از ۱۳ به ۱۸ درصد اظهار کرد: پیش‌بینی می شود این رقم به بیش از ۲۰ درصد تا چند سال آینده افزایش یابد.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری و سازمان های تابعه است