معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سال‌جاری براساس برنامه اعلامی مرکز آمار ایران، اجرای ۳۵ عنوان طرح آماری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده است.

فرهاد ذوقی در تشریح روند فعالیت‌های آماری سازمان اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته، ۲۶ عنوان طرح آماری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت ماهانه، فصلی و سالانه با هدف تامین نیازهای آماری (غیر ثبتی) کشور در سطح استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی مرکز آمار ایران به اجرا درآمده است.

وی افزود: شاخص‌های قیمت، نرخ اشتغال، بیکاری و هزینه و درآمد خانوارها از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح‌ها است.

وی تشریح کرد: استقرار فعالیت واحدهای اقتصادی بزرگ مقیاس، دفاتر مرکزی، نمایندگی‌ها و فعالیت‌های بسیار متنوع و منحصر به فرد در استان، موجب حجم بالای فعالیت‌های آماری در این استان شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بیان کرد: این معاونت کوشیده است تا با انجام مطلوب وظایف خود در امور ساماندهی، نظارت بر اجرا و استخراج سرشماری‌های عمومی، تخصصی و آمارگیری‌های نمونه‌ای، جمع‌آوری و ساماندهی آمارهای ثبتی، تهیه سالنامه آماری، تهیه حساب‌های اقتصادی، تهیه و به هنگام رسانی نقشه‌های آماری و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی، نقش موثر و مثبتی را در نظام آماری کشور ایفا کرده و ابزار لازم را برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح استان فراهم آورد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی انتشار سالنامه آماری استان آذربایجان شرقی، انتشار گزیده شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، تهیه حساب‌های منطقه‌ای، بروزرسانی نقشه‌های آماری شهری و روستایی و ارائه خدمات تخصصی آماری را از اهم اقدامات این سازمان در حوزه اطلاعات و آمار برشمرد.

  • منبع خبر : ایسنا