شهردار منطقه ۸ از سنگفرش ضلع شمالی و جنوبی خیابان ارک جدید خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای ساماندهی معابر پیاده‌راهی هسته مرکزی شهر، از ماه گذشته عملیات تخریب کف، جدول گذاری و سنگفرش پیاده روهای خیابان ارک جدید را آغاز کرده و تلاش داریم در حداقل زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در کفسازی پیاده روهای خیابان ارک جدید از ترکیب سنگ اسپراخون با کفپوشهای قالبی رنگی به همراه کفپوشهای ویژه روشندلان استفاده شده که زیبایی خاصی به این مسیر بخشیده است.

شهردار منطقه ۸ در پایان گفت: شهرداری منطقه هشت به دلیل واقع شدن در محدوده مرکزی و تاریخی شهر، همه روزه میزبان  شهروندان و  گردشگران گرامی بوده  که رسیدگی و ساماندهی به این منطقه، اولویت اساسی شهرداری منطقه ۸ تبریز می باشد.

مرمت پایه های دیوار عمارت تاریخی ساعت در مراحل پایانی

شهردار منطقه هشت تبریز در بازدید روز جمعه از عمارت تاریخی ساعت از اجرای مراحل نهایی پروژه تحکیم و استحکام بخشی ساختمان عمارت ساعت خبر داد.

حسین منیری فر در این بازدید گفت: به منظور حفظ و نگهداری شایسته عمارت تاریخی ساعت، طی سال های اخیر اقدامات متعدد مرمتی همچون احیا و مرمت پایه‌های محوطه عمارت ساعت، مرمت زیرزمین عمارت تاریخی ساعت، تعویض پنجره‌های فرسوده عمارت ساعت، خاکبرداری آب انبار عمارت، بندکشی پله‌های عمارت، تعمیر ساعت شهری عمارت و مرمت و ساماندهی ناودان‌های عمارت توسط شهرداری اجرا شده است و عملیات استحکام بخشی ساختمان با تزریق بتن در حال اجراست.

وی افزود: در سایه تلاش های شبانه روزی انجام یافته عوامل فنی و عمرانی منطقه ۸، امیدواریم بزودی شاهد اتمام مرمت این ساختمان تاریخی باشیم.

شروع عملیات آسفالت ریزی خیابان طالقانی حد فاصل ارک تا ۱۷ شهریور

شهردار منطقه ۸ از آغاز آسفالت ریزی خیابان طالقانی حدفاصل ۱۷ شهریور تا تقاطع ارک از روز گذشته خبر داد.

حسین منیری فر  این اقدام را در راستای بهینه سازی آسفالت معابر منطقه هشت دانسته و اعلام کرد:  آسفالت ریزی خیابان طالقانی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۸ انجام می پذیرد و طی روزهای آتی این مسیر پرتردد، آسفالت ریزی اساسی خواهد شد.

وی در خصوص آسفالت ریزی اساسی معابر محدوده مرکزی شهر گفت: در راستای ارتقاء کیفی معابر، آسفالت ریزی کوچه ها و معابر اصلی و فرعی شهرداری منطقه ۸ آغاز شده و با جدیت ادامه دارد که در این راستا طی هفته اخیر بالغ بر ۲۰۰ تن آسفالت ریزی در معابر سطح منطقه ۸ انجام پذیرفته است.

ویژه برنامه روز کودک در سنگفرش چهارراه شهید بهشتی برگزار می شود.

همزمان با فرارسیدن روز کودک، ویژه برنامه روز کودک در سنگفرش چهارراه شهید بهشتی توسط شهرداری منطقه ۸ برگزار می شود.

همزمان با فرارسیدن روز کودک و پاسداشت این روز ، ویژه برنامه ای در همین خصوص شامل اجرای نقاشی زنده ی کودکان ، نقاشی روی سفال ، طراحی چهره کودکان ، اجرای کارگاه های روان شناسی با موضوع کودک و… روز یکشنبه  ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۶ بعدازظهر در محل سنگفرش چهارراه شهید بهشتی از طرف واحد فرهنگی اجتماعی منطقه ۸ با همکاری آموزشگاه هنری آراد برگزار می شود.

  • منبع خبر : شهریار