پزشک تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: با توجه به شرایط و امکانات باشگاه های ایرانی، امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر وجود ندارد. به گزارش سون خبر، مسعود عباس‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پروتکل نوشتن کاری بسیار راحت است اما مهم اجرا و رعایت آن است که در […]

پزشک تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: با توجه به شرایط و امکانات باشگاه های ایرانی، امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر وجود ندارد.

به گزارش سون خبر، مسعود عباس‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پروتکل نوشتن کاری بسیار راحت است اما مهم اجرا و رعایت آن است که در شرایط کنونی نباید لیگ برتر خودمان را با باشگاه های حرفه‌ای دنیا که امکانات فوق العاده ای دارند، مقایسه کنیم.

وی اظهار داشت: ما تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم اما امیدوارم مسوولان با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم بگیرند، چون اگر حتی یک نفر از بازیکنان یا عوامل تیم ها گرفتار کووید – ۱۹ شوند، تمام لیگ برتر زیر سووال خواهد رفت و جبران چنین آسیبی ممکن نخواهد بود.

عباس زاده به نحوه از سرگیری رقابت های بوندس لیگا اشاره کرد و ادامه داد: برای آغاز دوباره این لیگ همه بازیکنان و اعضای تیم ها دو هفته قبل به قرنطینه ‌فرستاده شدند و باشگاه های اروپایی قبل از برگزاری هر بازی از تمامی بازیکنان، کادرفنی و حتی اعضای باشگاه را تست پزشکی می گیرند که چنین فرآیندی برای باشگاه‌های ایرانی فراهم نیست.

وی با طرح این سووال که آیا ما توانسته‌ایم فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها و متروها را اجرا کنیم؟، گفت: خیلی از مردم حتی ماسک هم نمی‌زنند و در حال حاضر ما در مرکز ثقل کرونا هستیم و باید توجه داشت که این ویروس با کوچک ترین ارتباط و تماس منتقل می‌شود.

عباس زاده گفت: دو بازی آینده تیم فوتبال ماشین سازی با دو تیم خوزستانی است که باید به شهر اهواز و مسجد سلیمان برویم، در حالی که بیماری کرونا در این استان به حالت اپیدمی درآمده و روند افزایشی دارد که اعضای تیم ناچارند در فرودگاه، هتل، ورزشگاه و سایر مکان های تجمعی در معرض ابتلا قرار بیگرند.

وی یادآور شد: حتی اگر احتمال یک درصدی برای انتقال و ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته باشد نباید با زندگی بازیکنان بازی کرد چون عواقب بسیار خطرناکی خواهد داشت.

عباس زاده با بیان اینکه عده ای می گویند در شرایط کرونایی بازیکنان تیم ها به صورت ۱۲ نفره تمرین کنند، اظهار داشت: کدام باشگاه ایرانی چنین سخت افزار و امکاناتی دارد که تیمش در چند گروه در زمین های مختلف تمرین کند؟ یکی از مشخصه‌های این بیماری پنهان بودن آن به مدت ۱۴ روز است و در این حالت چطور می خواهند این بیماری را تشخیص دهند که چه کسی مبتلا و ناقل است؟ و چه تضمینی است مردمی که برای استقبال از بازیکنان به فرودگاه می آینذ ناقل یا مبتلا نشوند؟

ماشین سازی تبریز با ۲۴ امتیاز از ۲۱ بازی در رده نهم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا