مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۱۱ سال گذشته، ۱۱ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال از این محل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است. به گزارش سون خبر،به نقل از ایرنا،حسن کوماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قابل […]

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در حدود ۱۱ سال گذشته، ۱۱ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال از این محل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

به گزارش سون خبر،به نقل از ایرنا،حسن کوماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از این رقم بین شهرداری‌های استان توزیع و در راستای عمران و آبادانی شهرها به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ درصد کل این مبلغ طی سال گذشته بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان‌غربی توزیع شد، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به مدیران شهرها و روستاهای استان پرداخت شد.

وی بیان کرد: پارسال ۴۶ شهرداری و حدود ۲ هزار دهیاری آذربایجان‌غربی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: سهم پرداختی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از کل درآمدهای مالیاتی آذربایجان‌غربی طی سال گذشته به ۱۵ درصد رسید که سهمی‌قابل توجه در راستای توسعه و عمران شهری و روستایی به شمار می‌رود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از کل پرداختی‌های صورت گرفته از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته، یک‌هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و ۶۷۷ میلیارد ریال به دهیاری‌ها اختصاص یافت.

کوماسی گفت: پرداخت سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نمونه بارز بازگشت هزینه شهروندان در مسیر رفاه و آسایش خود آنان بوده زیرا این اقلام طبق قانون باید در راستای عمران و آبادانی شهری و روستایی هزینه شود.

به گزارش ایرنا، قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷ در کشور اجرایی شده است؛ از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بخشی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخش دیگری نیز به حوزه بهداشت و سلامت اختصاص می‌یابد.

  • منبع خبر : ایرنا