• امروز : چهارشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 2 July - 2025
4

پاسخگویی به ۷۱ درصد مطالبات شهروندان در دو ماه نخست سال

  • کد خبر : 16689
  • 13 خرداد 1403 - 17:14
پاسخگویی به ۷۱ درصد مطالبات شهروندان در دو ماه نخست سال
پاسخگویی به مطالبات شهروندان و پیگیری آن تا حصول نتیجه از اولویت های اصلی مدیریت شهری است به طوری که از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، یک هزار و ۷۲۴ مشکل و مطالبه شهری احصا که ۱۲۳۰مورد از آنها رفع شده است.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، پیگیری مشکلات مطرح شهروندان از طریق ارسال پیامک، طرح در رسانه‌های محلی و تماس با استودیو شهر همه روزه توسط همکاران اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری انجام می‌شود. بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، یک هزار و ۷۲۴  مشکل و مطالبه از طریق رصد رسانه های محلی و دریافت پیامک و استودیو شهر احصا و جمع بندی و به مناطق دهگانه و سازمان و شرکت های تابعه مربوطه برای پاسخگویی ارجاع داده شده است.

در این مطلب نگاهی به آمار ارسالی مشکلات شهروندی طی ۲ ماه نخست سال جاری داشته‌ایم و به تفکیک تعداد مشکلات مطرح شده و میزان موفقیت آمیز بودن پیگیری‌ها  در مناطق دهگانه و سازمان هایی که مطالبات مردمی داشته اند، بررسی شده است.

طبق نتایج به دست آمده، یک هزار و ۷۲۴ مورد مشکل شهروندی احصا و به مدیران امور ارتباطات مجموعه ارسال شده که از این میان به۱۲۳۰ مورد معادل ۷۱ درصد با پیگیری پاسخ داده شده است.

شهرداری منطقه ۱ تبریز طی این مدت از ۱۴۳ مشکلات شهروندی ارجاعی، موفق به حل و فصل ۹۶ درصد از موارد شده و همچنین منطقه ۲ نیز از ۱۶۲مورد مشکل مطرح شده با پیگیری ۹۱ درصد از موارد را حل کرده است.

شهرداری منطقه ۳ نیز از ۱۷۳ مورد مشکلات شهروندی ارجاعی موفق به حل ۹۸ درصد از این مطالبات شده و همچنین مطابق نتایج طی ۲ ماه نخست امسال منطقه ۴ نیز با ۲۵۲ مورد مشکلات شهروندی مطروحه توانسته ۹۲ درصد از این مطالبات را حل و فصل کند.

همچنین شهرداری منطقه ۵ از مجموع ۱۸۰ مشکل شهروندی ارجاع شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است و منطقه ۶ نیز طی این مدت از ۱۸۶ مطالبه شهروندی، به ۴۶ درصد پاسخ داده است.

شهرداری منطقه ۷ نیز از ۲۰۰ مورد به  ۷۸ درصد بوده و منطقه ۸ تبریز نیز از ۶۲ مطالبه شهروندی به حل  ۹۵ درصد اقدام کرده است.

شهرداری منطقه ۹ از ۳۱ مشکلات شهروندی، به ۱۶ درصد آنها پاسخگو شده  و منطقه ۱۰ نیز از ۱۴۷ مورد،۷۷ درصد را حل کرده است.

علاوه بر مناطق دهگانه شهرداری، از بین سازمان‌ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز، تنها به پنج سازمان و شرکت شهرداری مشکلات شهروندان گزارش شده بوده که نتایج آن به شرح زیر است.

مطابق آمار اعلامی در بخش اتوبوسرانی مربوط به سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری از ۶۰ مورد مشکل شهروندی، ۹۸ درصد منتج به نتیجه شده و در نتایج حاصله از بخش تاکسیرانی این سازمان نیز ۱۱ مورد مشکل مطرح و  ۴۵ درصد مطالبات حل و فصل شده است.

همچنین سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری نیز از ۲۹‌ مورد مشکلات مطرح شده به ۹۰ درصد پاسخگو بوده است. سازمان  مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری نیز از ۸۵ مورد مشکلات مطرحه، توانسته ۲۳ درصد از این موارد را به صورت موفق حل کند.

در نهایت طبق نتایج، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیز طی دو ماه ابتدایی امسال از ۳ مورد مشکلات شهروندی،۶۷ درصد را حل کرده است.

لینک کوتاه : https://sonkhabar.ir/?p=16689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.