لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد فیبر نوری به طول ۵۰۰ کیلومتر برای منازل به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر تجویز عقد قرارداد فیبر نوری به طول ۵۰۰ کیلومتر برای منازل در یکصدو هشتاد و هفتمین جلسه پارلمان شهری به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

هوشمند سازی زیرساخت های شهری تبریز با توسعه شبکه فیبر نوری همزمان با روی کار آمدن دوره جدید مدیریت شهری وارد فاز عملیاتی شده است و شرکت های متولی و فعال در این حوزه بیشترین حجم از همکاری های بین بخشی با شهرداری تبریز را محقق کرده اند.

مطابق با این مصوبه قرار است شهرداری تبریز ضمن تداوم اجرای پروژه شبکه سازی فیبر نوری با هدف هوشمند سازی زیرساخت های شهری، ابعاد خدماتی این پروژه کلان را برای منازل نیز توسعه دهد.

شهردار تبریز در این جلسه با اعلام اینکه بر اساس قرارداد همکاری با پیمانکاران این پروژه مشارکتی، مالکیت این پروژه با شهرداری تبریز است، گفت: به عنوان بهره بردار، آماده صرف هزینه برای شهر هستیم.

یعقوب هوشیار افزود: اجاره بهای ناشی از بهره برداری در این پروژه به عنوان یکی از منابع پایدار درآمدی برای شهرداری تبریز محسوب می شود.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز تضمین کرده است داکت‌های شبکه فیبر نوری به مدت ۲۰ سال با اعمال نرخ جدید هرساله به یکی از اپراتورهای تلفن همراه اجاره داده شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: شرکت طرف قرارداد با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان این پروژه را اجرا می کند و صدور مجوز، آورده شهرداری در این پروژه است.

  • منبع خبر : شهریار