طبق نتایج یک نظرسنجی، ۵۰ درصد شهروندان تبریزی معتقدند جمع آوری وانت‌بارهای میوه فروش موثرترین عامل در کاهش نسبی ترافیک معابر شهر خواهد بود.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، این نظرسنجی توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با طرح  سوال “کدام گزینه را در کاهش نسبی ترافیک معابر تبریز موثرتر می دانید؟ الف)اصلاحات هندسی معابر ب)نصب دوربین در معابر ج)جمع آوری وانت بارها د)گسترش محدوده طرح زوج و فرد” و از طریق شبکه های مجازی انجام پذیرفت.

در این نظرسنجی که ۲۷ هزار و ۲۵۵ نفر شرکت کردند، در مجموع نتایج ۵۰ درصد گزینه جمع آوری وانت‌بارها، ۲۵ درصد اصلاحات هندسی معابر، ۲۰ درصد نصب دوربین در معابر و نهایتا ۵ درصد گسترش محدوده طرح زوج و فرد را در کاهش نسبی ترافیک تبریز موثرتر عنوان کردند.

خردادماه امسال، سردار سرتیپ دوم علی محمدی فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص ترافیک شهری تبریز اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام یافته مهمترین مورد در این خصوص انضباط ترافیکی است که فارغ از لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، شاهد برخی رفتارها از سوی شهروندان هستیم که این مسائل در بسیاری از شهرهای کشور وجود ندارد.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی آذرانجمن، شهریار، بیداری آذربایجان، شمس‌نیوز، تبریز سیاست، تبریزیم، تبریزخبرلری، اخبار اول، عصر تبریز، آوای تبریز، نگاه آذربایجان، سون خبر، فصل نیوز، چالش روز، صنعت خبرلری، اخبار فردا  و احرار سوال نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

سازمان ترافیک شهرداری تبریز در راستای کنترل و کاهش ترافیک، اخیرا اقدام به نصب دوربین‌های ترافیکی جدید در معابر کرده است و قصد دارد تا یک سال آینده دو هزار دوربین افزایش دهد. از طرفی اصلاح هندسی معابر نیز در چندین نکته شروع شده و انتظار می‌رود این اقدام در کاهش نسبی ترافیک در گره‌های اصلی موثر واقع شود.

  • منبع خبر : شهریار