تیم والیبال مس سونگون ورزقان با قرارگرفتن در مکان دوم جدول رقابت‌های مقدماتی گروه الف لیگ دسته یک، به عنوان تیم دوم از این گروه به مرحله حذفی این رقابت‌ها صعود کرد و برای رسیدن به لیگ برتر باید به مصاف تیم‌های حاضر در این مرحله برود.

به گزارش سون خبر، چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله حذفی این رقابت ها پس از ۲۲ هفته مشخص شد و در این مرحله چهار تیم برتر گروه الف باید به صورت ضربدری به مصاف تیم های برتر گروه ب بروند، به این ترتیب تیم اول گروه الف با تیم چهارم، تیم دوم با تیم سوم، تیم سوم با تیم دوم و تیم چهارم گروه الف با تیم نخست گروه ب دیدار خواهند کرد.

با توجه به قرارگرفتن تیم های عقاب نهاجا، مس سونگون، نصر امید و کندوان نور شمال در رده های اول تا چهارم گروه الف و چادرملو، گل گهر سیرجان، رازین پلیمر تهران و دخانیات در گروه ب، تیم عقاب نهاجا در مرحله پلی آف با دخانیات، مس سونگون با رازین پلیمر تهران، نصر امید با گل گهر سیرجان و کندوان نور شمال با چادرملو دیدار خواهند کرد.

مس سونگون تیم دوم گروه الف این رقابت ها، در بازی رفت که بیستم بهمن ماه برگزار می شود در تبریز از رازین پلیمر تهران پذیرایی می کند و دیدار برگشت ۲ تیم نیز ۲۵ بهمن در خانه والیبال تهران برگزار می شود.

طبق آیین نامه برگزاری این مسابقات که پس از آغاز مسابقات به تایید تیم ها رسیده است در صورت تساوی تیم ها در ۲ بازی رفت و برگشت، دیدار سوم که در زمین میزبان بازی رفت برگزار می شود تعیین کننده چهره تیم صعود کننده به جمع چهار تیم برتر خواهد بود.
در سایر دیدارهای رفت مرحله حذفی، عقاب تهران با دخانیات تهران (تهران)، چادرملو – کندوان شمال (اردکان) و گل گهر سیرجان – نصر امید (سیرجان) بازی می کنند و در دیدارهای برگشت نیز که سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می شود تیم های رازین پلیمر تهران با مس سونگون (تهران، خانه والیبال)، دخانیات تهران – عقاب تهران (تهران)، کندوان شمال – چادرملو (مازندران) و نصر امید – گل گهر سیرجان (تهران) به مصاف می روند.

دیدارهای سوم تیم ها در این مرحله در صورت نیاز روز یکشنبه ۳۰ بهمن در خانه تیم میزبان اولین بازی برگزار می شود.

دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۱ نیز به صورت تک مسابقه است و قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال سال ۱۴۰۲ را به دست خواهند آورد.

جدول گروه یک:

عقاب نهاجا ۱۴ برد و ۳۷ امتیاز

مس سونگون ۱۳ برد و ۳۸ امتیاز

نصر امید ۱۳ برد و ۳۶ امتیاز

کندوان شمال نور ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز

درنالار ارومیه ۱۰ برد و ۳۲ امتیاز

شمش هفت برد و ۲۴ امتیاز

طلوع سپید باران انزلی هفت برد و ۲۰ امتیاز

ملوان تهران ۶ برد و ۲۱ امتیاز

مقاومت بسیج پنج برد و ۱۸ امتیاز

توپکا بابلسر چهار برد و ۱۱ امتیاز

جدول گروه دوم:

چادر ملو اردکان ۱۶ برد و ۴۷ امتیاز

گل‌گهر سیرجان ۱۴ برد و ۴۱ امتیاز

رازین پلیمر ۱۳ برد و ۳۹ امتیاز

دخانیات ۱۱ برد و ۳۱ امتیاز

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ۹ برد و ۲۹ امتیاز

رعد پدافند هوایی هشت برد و ۲۵ امتیاز

مس شهربابک هفت برد و ۲۳ امتیاز

افق قم پنج برد و ۱۳ امتیاز

  • منبع خبر : ایرنا