آب و هوای تبریز و آذربایجان شرقی برخلاف سایر شهرهای کشور، امروز شنبه ۱۴ بهمن بسیار خنک بوده و این شهر آسمانی صاف و آبی دارد.

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، استان‌های مختلف از تهران تا خراسان رضوی و لرستان، شاهد بارش برف هستند اما هوا در تبریز و آذربایجان شرقی مخصوص گشت و گذار است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، مدارس شهرهای مختلف کشور در پی بارش سنگین برف، تعطیل شده‌اند اما امروز هوا در تبریز به قدری مطلوب است که نوید هوای عید را می‌دهد.

پس از بارش‌های سنگین برف روزهای گذشته در تبریز و آذربایجان شرقی، امروز فرصت مناسبی برای لذت بردن از هوای مطلوب زمستانی و بهاری است.

محمد امیدفر، رئیس گروه پیش بینی اداره کل‌ هواشناسی آذربایجان شرقی، روز شنبه ۱۴ بهمن ماه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: امروز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم بوده که با توجه به پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های هوا دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: اما از روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه باتوجه به گذر امواج تراز میانی جو افزایش سرعت وزش باد در برخی نواحی به ویژه نواحی جنوبی احتمال بارش پراکنده برف و در نواحی کوهستانی و برفی استان کولاک برف در اثر وزش باد دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای روزهای پایانی هفته‌ی جاری نیز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم بوده و تا اواخر هفته‌ی آینده روند افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲ درجه بالای صفر و هفت درجه زیر صفر بوده و دمای فعلی نیز صفر درجه بوده که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان، بیان کرد: بستان آباد و تیکمه داش با دمای ۱۸ درجه زیر صفر سردترین شهر استان و خداآفرین با دمای ۱۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا