رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز تا عصر سه شنبه، بارش رگبار باران و در نواحی مستعد تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می شود.

وی اظهار کرد: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی، بارش ها را تشدید کند، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها و انجام فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر، با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش، در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می شود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۱ درجه سانتی گراد و ورزقان با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرمترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک ترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

امیدفر، افزود: دمای فعلی تبریز (۱۰ و ۱۵ دقیقه) ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

  • منبع خبر : شهریار