شهردار تبریز از هزینه یکصد میلیارد تومانی برای اجرای پروژه روگذرهای میدان شهید فهمیده خبر داد و گفت: این دو رو گذر ۱۸ دی سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، صبح امروز یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدرضا تاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از آخرین وضعیت پروژه دو روگذر میدان شهید فهمیده بازدید کرد.
در این بازدید شهردار تبریز ۱۸ دی سال جاری را زمان بهره‌برداری از این دو روگذر اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه که شامل اتصال اتوبان پاسداران به ولیعصر و همچنین باغمیشه به پاسداران است، هزینه شده است.
هوشیار با بیان اینکه این پروژه تا اوایل سال جاری به مدت ۲۲ ماه غیرفعال بوده، اظهار کرد: هم اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد که حاصل شش ماه عملیات اجرایی مداوم است.

وی ادامه داد: ضلع جنوبی روگذر میدان شهید فهمیده از سمت ولیعصر به اتوبان پاسداران در آستانه بهره برداری قرار دارد و عملیات عرشه گذاری ضلع شمالی نیز توسط معاونت عمران شهرداری منطقه ۵ آغاز شده است.

 

روگذرهای شمالی و جنوبی میدان شهید فهمیده راه دسترسی شهروندان از شهرک های باغمیشه و ولیعصر به اتوبان پایداران را تسهیل کرده و از میزان ترافیک میدان شهید فهمیده خواهد کاست.

پل روگذر جنوبی میدان شهید فهمیده به طول ۳۵۰ متر دارای سه پایه میانی و دو کوله به عرض ۶.۲۰ متر در دو لاین خروجی از کوی ولیعصر به سمت اتوبان پاسداران است.

پل روگذر شمالی میدان شهید فهمیده نیز به طول ۳۷۵ متر و عرض ۶.۲۰ دارای چهار پایه میانی و دو کوله خروجی از سمت باغمیشه به سمت اتوبان پاسداران و میدان آذربایجان طراحی شده است.