مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از تولید ۲ میلیون گلدان از انواع گل های فصلی در سال زراعی امسال خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، سیامک آسیایی  در جریان بازدید از روند تولید گونه‌های گیاهی در مرکز تولیدات گل و گیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز با اعلام این خبر، گفت: در راستای تامین بخشی از گونه‌های گیاهی مورد نیاز در سطح شهر برای مراحل ۳ گانه کاشت سال، مرکز تولید گل و گیاه این سازمان بطور شبانه‌روزی در حال تولید و تهیه انواع گونه‌های فصلی است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز مبنی بر تولید ۲ میلیون گلدان از انواع گونه‌های مورد نیاز فصلی در مرکز تولید گل و گیاه این سازمان در سال زراعی امسال، تصریح کرد: تا کنون ۲۰۰ هزار گلدان از انواع گونه‌فصلی از جمله شب بو، ناز فرانسه، قزلی، همیشه بهار، برگ سفید، ناز گوشتی، میخک و مارگریت در این مرکز تولید شده است که با ادامه روند تولید فعلی و تا آخر سال زراعی که مردادماه سال آتی خواهد بود این رقم به ۲ میلیون گلدان می رسد.

آسیایی همچنین در این زمینه به تولید ۱۰۰ هزار اصله نهال از انواع اقاقیا، لیلکی، عرعر، افرا و زبان گنجشک در مرکز تولید گل و گیاه سازمان نیز اشاره کرد که روند تولید فعلی نیز ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین از تولید حدود ۱۰ هزار جعبه گل بنفشه در این مرکز خبر داد که در حال حاضر این گونه فصلی در ۵۵ کرت ۳۰ متر مربعی کاشته شده است.

  • منبع خبر : شهریار