مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمایشگاه کتاب تبریز را بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه شمالغرب کشور برشمرد.

سیدمحمدحسین بلاغی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: با حمایت ویژه آقای استاندار پس از چهار سال وقفه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز احیا شده و از هفدهم تا بیست و یکم آبان ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور و دومین نمایشگاه کتاب پس از تهران به لحاظ گستردگی و استقبال کم نظیر مطرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشریح کرد: سال جاری بیش از ۸۰۰ ناشر داخلی و خارجی با ۷۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: همچنین سال جاری برای نخستین بار بزرگترین رویداد بین المللی عفاف و حجاب با حضور بیش از یکصد برند عفاف و حجاب از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و لبنان در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار خواهد شد.

وی برگزاری ده‌ها برنامه با محوریت خانواده و جوانی جمعیت، کارگاه‌های تخصصی و آموزشی، غرفه ویژه روایت آذربایجان با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب، پاویون ویژه فلسطین و غزه با همکاری سازمان اوج، پاویون ویژه کنگره ده هزار شهید آذربایجان، شهرک کودک و نوجوان آرمان و… را ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: برای اولین بار در سطح کشور تبریز میزبان فروش یکپارچه کتاب خواهد بود و طی آن بهترین کتب ناشران از سراسر کشور توسط خانه کتاب و ادبیات جمع آوری شده و در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری یازدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان همزمان با هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و گفت: یکصد و سی رسانه از استان در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

بلاغی تشریح کرد: نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان در پنج سالن نمایشگاه بین المللی تبریز برپا خواهد شد و همزمان با آن برای دسترسی آسان دوستداران کتاب در اقصی نقاط استان به آثار ارائه شده در نمایشگاه، نمایشگاه مجازی کتاب نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از مهر ماه سال گذشته تا شهریور سال جاری میانگین جلسات برگزار شده در شهرستان‌های استان هشت جلسه بوده و بیشترین آن ۱۲ جلسه مربوط به تبریز و سپس جلفا، اسکو و شبستر بوده است.

وی از تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در شهرستان‌ها با مساعدت استاندار آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۴۰ درصد این اعتبار توزیع شده و ۶۰ درصد آن نیز پس از اجرای برنامه‌ها اختصاص خواهد یافت.

در این نشست مطالبی پیرامون هوش مصنوعی و فرصت‌ها و تهدیدهای این موضوع مطرح شد و از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در پایان این جلسه از امام جمعه و فرمانداران شهرستان‌های جلفا، اسکو، هریس و شبستر به دلیل برپایی منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی و ارائه برنامه‌های مطلوب از سوی نمایند ه ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی تقدیر شد.

  • منبع خبر : ایسنا