- سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی از صدور نخستین مجوز استفاده و بهره برداری از سطح آبی مخزن سد ملاجیق شهرستان هشترود برای قایقرانی خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا، جواد گوزلی به خبرنگاران گفت: پس از صدور نخستین مجوز گردشگری شیلاتی در شهرستان هشترود، اولین مجوز قایقرانی نیز در این شهرستان توسط شرکت آب منطقه ای استان صادر شد.

وی افزود: گردشگری شیلاتی علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف آبزیان، ظرفیت بالایی در درآمد و اشتغال زایی دارد و استان آذربایجان شرقی با دارا بودن مناطق و مزارع آبزی پروری، پتانسل کم‌نظیری در این حوزه را دارا است.

گوزلی گفت: طی سالهای اخیر با آغاز فعالیت مراکز گردشگری شیلاتی در استان، شاهد رشد و رونق بیشتر این بخش هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری هشترود در اراضی روستای ملاجیق و در حاشیه سد خاکی ملاجیق با ظرفیت ۱۰ میلیون مترمکعب آب ایجاد شده است، گفت: این مجموعه علاوه بر پرورش ماهی گرم آبی با توجه به اینکه هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و علاقمندان به طبیعت است و با ایجاد تفریحاتی سالم از جمله قایقرانی، ماهیگیری با قلاب و پخت صحرایی آبزیان به گردشگران خدمات ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان هشترود در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز از جمله شهرستان‌های با پتانسیل بالا در حوزه کشاورزی و شیلات است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان با ابراز امیدواری از افزایش تفرجگاههای شیلاتی اظهار کرد: با همکاری های بین بخشی مسئولین از جمله آب منطقه ای، توسعه و رونق صنعت شیلاتی و کشاورزی همزمان در این منطقه میسر خواهد شد .

  • منبع خبر : ایرنا