شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: این منطقه به دنبال دستیابی به منابع درآمدی پایدار برای توزیع متوازن خدمات شهرداری است در راستای تحقق برنامه های ۵ ساله راهبردی و عملیاتی شهرداری تبریز است.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، اصغر آدی بیگ در ادامه به تشکیل جلسه کمیته درآمد شهرداری منطقه ۷ تبریز، در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای منطقه ۷ اشاره کرد و عنوان کرد: این جلسه به منظور بررسی راهکارهای تامین منابع و افزایش منابع درآمد در بودجه ۱۴۰۳ به جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان و توسعه آبادانی شهر هر هفته در محل این شهرداری برگزار می شود.

آدی بیگ یادآوری کرد: در این جلسه اجرای احکام در مورد تعداد پرونده هایی که هنوز وصول نشده است، پروژه های عمرانی و پرونده های شهرسازی، اجرای احکام، ماده ۱۰۰، مشاغل و نوسازی و روند اجرای آنها مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص پیشنهادات و برنامه های پیش رو بحث و گفتگو شد.

وی ادامه داد: شیوه های جدید کسب درآمد در واحدها مورد ارزیابی قرار گرفت و نقطه نظرات کارشناسی در این خصوص از سوی معاونان و مدیران مختلف منطقه ارائه شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از برگزاری جلسه توافقات املاک شهید سعیدی با مالکان املاک خبر داد و عنوان کرد: هدف از تشکیل جلسات توافقات املاک شهید سعیدی با مالکان املاک، تسریع در روند اجرایی پروژه شهید سعیدی است.

وی افزود: برگزاری این جلسات علاوه بر گره گشایی موانع اجرایی این پروژه ها، باعث ایجاد رضایتمندی هرچه بیشتر مالکان در انجام توافقات است.

آدی بیگ به نقش موثر پروژه شهید سعیدی در مدیریت ترافیک اشاره کرد و ادامه داد: مسیرگشایی این خیابان، از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز بوده که گره ترافیکی میدان تره بار به سمت خیابان ۲۰ متری  آخماقیه را باز کرده و پیش بینی می شود باعث کاهش بار ترافیکی در این نقطه شود.

شهردار منطقه ۷ تصریح کرد: مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی باعث ساماندهی و بدنه سازی محله به صورت استاندارد و منطبق بر اصول شهرسازی بوده که بافت روستایی و فرسوده ساماندهی و اصلاح می شود.

وی همچنین اظهار کرد: ۱۴۷ پرونده در پروژه مسیر گشایی خیابان شهید سعیدی تشکیل شده که از این میان با صاحبان ۱۱۲ ملک توافق قطعی شده است و ۴۲ پرونده نیز تخریب شده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در پایان به عملیات لکه گیری ۴۲ تنی آسفالت طی یک هفته گذشته در جنوب غرب تبریز اشاره کرد و افزود: مسیرهای جاده آذر شهر، رسالت، فجر، جلالیه و شهرک نور توسط معاونت خدمات شهری لکه گیری شده است.

طی مطالبات شهروندان و بازدید اخیر شهردار منطقه ۷ تبریز در خصوص عدم مسیر پیاده راهی در ۳۵ متری لاله جلوی ایستگاه مترو نور، از امروز عملیات خاک برداری محل مذکور با عرض ۳ متر و طول حدود ۶۰۰ متر مربع آغاز شد.

گفتنی است، اعتبار این پروژه از محل اعتبارات کلی واحد عمرانی منطقه بوده و بعد از اتمام عملیات خاکبرداری، کف سازی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از آسفالت ریزی ۱۵۰ تنی در آخر خیابان آخماقیه جنب پارک فضیلت خبر داد و افزود: شهرداری این منطقه در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف جنوب غرب تبریز در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود این آسفالت ریزی طی ۳ روز کاری، با صرف ۱۵۰ تن آسفالت و در مساحت ۱۵۰۰ مترمربع به پایان برسد.

  • منبع خبر : شهریار