رییس شورای اسلامی تبریز گفت: مناسب‌سازی شهر برای سالمندان از ملزومات و ضروریات مدیریت شهری است.

به گزارش سون خبر، حجت الاسلام رسول برگی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با حضور روسای کانون‌های بازنشستگی در خانه امید تبریز، افزود: طبق برنامه ریزهای منسجم در سال آینده یک پارک موضوعی مخصوص سالمندان این شهر در نظر گرفته می شود.

نایب رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای حرکت در مسیر شهر دوستدار سالمند، گفت: برای تکریم سالمندان شهر صدور کارت منزلت برای بازنشستگان و شهروندان بالای ۶۵ سال در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

علی باغبان، افزود: در لایحه‌ ای که اخیرا از سوی شهرداری تبریز برای بازنشستگان به شورای اسلامی ارایه شده، شهروندان بالای ۶۵ سال مشمول دریافت کارت منزلت قرار می‌گیرند تا بخشی از خدمات و امکانات شهری مانند قطارشهری با ارائه این کارت برای این قشر رایگان شده و اقسام خدمات دیگر با تخفیف ویژه برای سالمندان ارایه شود.

وی اظهار داشت: حمل و نقل عمومی از جمله قطارشهری و اتوبوس‌ های واحد شهرداری به بخش رایگان این کارت شامل می شود و بخش خدمات درمانی شامل تخفیف شده و استفاده از فضاهای ورزشی و استخرها نیز از دیگر خدمات کارت منزلت است.

در این جلسه روسای کانون‌های بازنشستگی تبریز نیز با اشاره به مشکلات خود، پیشنهاداتی از جمله مناسب‌سازی مبلمان شهری برای سالمندان، ایجاد پارک متناسب، بهره مندی از ظرفیت فرهنگسراها برای برگزاری مراسمات صنفی و سایر موارد ارائه کردند.

  • منبع خبر : ایرنا