مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی گفت: به میزان کافی مرغ باکیفیت در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

صالح مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی اداره کل پشتیبانی امور دام در استان خرید مرغ مازاد مرغداران در ایام تقاضای زیاد است و مرغی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود، مرغ باکیفیتی است که آبان و آذر سال گذشته خریداری‌ شده و بیشتر از هفت ماه از انقضای آن‌ها باقی‌مانده است.

وی افزود: این مرغ‌ها در سردخانه‌های زیر ۱۸ درجه تحت نظارت شبکه دامپزشکی نگهداری شده است و کوچک‌ترین مشکلی از نظر بهداشتی ندارند و با نظر ستاد تنظیم بازار استان توزیع می‌شوند.

وی، مرغ‌های توزیعی را دارای بالاترین کیفیت دانست و افزود: این مرغ‌ها در شرایط کاملاً علمی منجمد شده است و همین روش انجماد باعث می‌شود تا بهترین کیفیت را داشته باشند.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مومنی ادامه داد: با تدابیری که در استان توسط وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شده است به میزان کافی ذخیره مرغ در سردخانه‌های استان وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد و از ابتدای اسفندماه با توجه به آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، حدود ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع‌ شده است.

  • منبع خبر : ایسنا