شهردار منطقه ۱ تبریز از آغاز عملیات سنگفرش معابر پیرامونی مقبره الشعرا خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده سه ضلع این مجموعه فرهنگی و گردشگری سنگفرش می‌شود.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، حمید شاهوردی در نخستین جلسه از دور پنجم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در منطقه ۱ برگزار شد اظهار کرد: اجرای آبنما و سنگفرش معابر پیرامون مقبره الشعرا از مصوبات ادوار گذشته قرار خدمت بود که در صفه جنوبی آماده سازی و اجرایی شد.

وی افزود: سنگفرش ضلع شرقی مقبره الشعرا به اتمام رسیده و ضلع غربی نیز طی هفته آینده به پایان می‌رسد. در ضلع جنوبی نیز بتن ریزی آغاز شده و به دنبال آن سنگفرش ضلع شمالی نیز اجرایی خواهد شد.

شاهوردی با اشاره به بودجه عمرانی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی منطقه ۱ در سال جاری گفت: در پروژه مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب تملکات در حال انجام است و تاکنون ۲۳۵ میلیارد غرامت پرداخت شده و هفته آینده نیز دو ملک با ۳۵ میلیارد تومان تملک می‌شود. در مسیر ۱۸۰۰ متری خیابان انقلاب، ۵۲ ملک باقی مانده و تلاش داریم تا اول بهمن ماه تملک ها تکمیل شود. پیمانکار اجرایی این پروژه نیز مشخص شده و عملیات اجرایی آن در شرف انجام است.

شهردار منطقه ۱ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث سالن‌های ورزشی در بودجه سال جاری تصریح کرد: مناقصه ۱۵ سالن‌ ورزشی انجام یافته و عملیات اجرایی آغاز شده است و تنها احداث سه مورد از این سالن‌ها با مشکلاتی روبرو شده است.

به گفته شاهوردی، در خصوص توانمندسازی و انجام خدمات محله‌ای، ۱۷۵ میلیارد تومان در بودجه این منطقه تعریف شده و ۱۷ قرارداد منعقد شده است.

وی همچنین با اشاره به توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز در تفرجگاه عینالی گفت: اتصال داغ گؤلی، احیای توربین، تامین روشنایی و توسعه ۵۰ هکتاری فضای سبز، اصلاح هندسی ورودی مجموعه تکالیف شهرداری منطقه ۱ در  عینالی است که در حوزه فضای سبز نهال‌ها خریداری و چاله‌کنی انجام یافته و تنها موضوع آبیاری آن باقی مانده است.

شهردار منطقه ۱ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه قرارگاه مسکن خاطرنشان کرد: پیمانکار قرارگاه مسکن مشخص شده و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن با ۹۲ میلیارد اعتبار اولیه و مساحت ۲۱ هزار مترمربع آغاز می‌شود.

شاهوری یادآور شد: بودجه مصوب سال جاری شهرداری منطقه یک، ۲۳۰۰ میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیارد آن جاری و مابقی برای سایر حوزه ها است. تا امروز ۹۲ درصد تحقق بودجه به صورت نقدی و غیرنقدی محقق شده است.

وی افزود: تعداد پروانه های صادر شده  در سال گذشته ۱۵۱ بوده ولی امسال ۱۶۲ مورد با مساحت ۳۲ هزار مترمربع است. همچنین تعداد پرونده‌های ماده صد در سال گذشته ۶۹۱ مورد بود که امسال به ۱۰۸۳ مورد افزایش یافته است.

  • منبع خبر : شهریار