معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب به تالاب قوریگل با لوله گذاری تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

جبار علی ذاکری در حاشیه بازدید از وضعیت تالاب قوریگل و کانال انتقال آب، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضع این کانال قابل قبول نیست از این رو تصمیم گرفته شده آب مورد نیاز این تالاب با لوله گذاری تامین شود.

وی افزود: در جلسات کارشناسی که برای انتقال آب به تالاب انجام شد قرار است ظرف مدت ۱۵ روز مطالعه کارشناسی پایان یافته و تا یک ماه دیگر عملیات اجرایی آن شروع شود.

ذاکری ادامه داد: بخشی از مسیر انتقال در فاز اول لوله گذاری می‌شود و مشارکت مردمی و همکاری ادارات مربوطه برای احیای تالاب لازم است.

علیرضا توری، سرپرست فرمانداری شهرستان بستان آباد نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تالاب بین المللی قوریگل و لزوم احیای آن گفت: آب در بالا دست با دبی ۲۰۰ لیتر وارد کانال می‌شود اما به علت فرسوده بودن کانال و همچنین برداشت‌های غیرمجاز، کمتر از ۵۰ لیتر آب در ثانیه وارد تالاب می‌شود.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی احیای تالاب قوریگل را از اولویت‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: آسیب‌های موجود در حوزه تالاب احصا شده و کمیته احیای تالاب قوریگل با جدیت تمام در این زمینه وارد عمل شده است.

  • منبع خبر : ایسنا