سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضاهای سبز شهری و کاشت گسترده نهال در سطح شهر آغاز شد.

سیامک آسیایی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توسعه فضاهای سبز شهری از اولویت های سال جاری این سازمان است، افزود: در این راستا کاشت ۱۰ هزار و ۲۰۰ اصله نهال در مجموعه تفرجگاهی «آرپادره سی» آغاز شد.

وی اظهار کرد: این تفرجگاه ظرفیت خوبی برای توسعه فضاهای سبز شهری تبریز دارد و به دلایل موقعیت جغرافیایی و بستر مناسب کاشت، امکان توسعه فضای سبز در شرق این شهر را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تحقق طرح توسعه فضاهای سبز شهری، همچنین برنامه کاشت نهال و ایجاد فضاهای سبز شهری در کمربندهای شمالی و جنوبی تبریز، حاشیه اتوبان غرب، بخشی از اتوبان تبریز- سهند، پلاک ۱۷۴ واقع در ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، تفرجگاه‌های عباس‌میرزا و ائل‌باغی انجام می شود.

آسیایی، با اشاره به اقدامات این سازمان در ایام نوروزی و آستانه فصل بهار ادامه داد: در این ایام ۹ میلیون بوته از انواع گل‌های بهاری برای ایجاد نشاط و شادابی در سطح پارک ها و تفرجگاه های این شهر کاشته شد.

وی راه‌اندازی آب‌نماها، طراحی و ساخت نمادهای حجمی نوروزی و مناسبتی و آماده‌سازی کامل تفرج‌گاه‌ها و پارک‌های سطح‌شهر را از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهرداری تبریز برای ایجاد زیبایی‌های بصری در سطح‌ شهر و جلب رضایتمندی شهروندان و میهمانان نوروزی اعلام کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا، کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.

سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.

سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.

  • منبع خبر : ایرنا