نماینده مرند و جلفا در مجلس گفت: طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی مرند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش سون خبر به نقل از مهر، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تک فوریتی ایجاد ۸ منطقه  اقتصادی و اصلاح محدوده ۳ منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با حضور نمایندگان شورای نگهبان و مسئولین مربوطه و کارشناسان مرکز پژوهش های شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

محمد حسن نژاد با بیان اینکه یکی از مناطق ویژه تصویب شده، منطقه ویژه اقتصادی مرند است، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی مرند سال های گذشته در مجلس تصویب شده بود اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود اکنون این طرح طبق نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در پاسخ به این سئوال که منطقه ویژه اقتصادی مرند در کدام بخش این شهرستان احداث می شود، گفت: ما  منطقه ویژه مرند را در سمت بخش کشکسرای مد نظر قراردادیم و آن را در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسانده ایم.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در مرند و اتصال آن از طریق یکانات به منطقه آزاد ارس شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.

لازم به ذکر است، شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در شاهراه اتصال اروپا و آسیا و همجواری با منطقه آزاد ارس و تردد روزانه بیش از ۲۵ هزار انواع خودروهای سواری و باری گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در رونق اقتصاد منطقه و کشور دارد.

گفتنی است، پیش از این نیز طرح توسعه منطقه آزاد ارس از سوی هیات دولت ابلاغ شده بود.