طرح اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری تبریز به ارائه ساز و کارهای تعلق مساکن تولید شده در شهرک جوانان به شهروندان مناطق پرخطر حاشیه نشینی به تصویب شورا رسید.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه خود به بررسی طرح الزام شهرداری در خصوص ارائه ساز و کارهای تعلق مساکن تولید شده در شهرک جوانان به شهروندان مناطق پرخطر حاشیه نشین شمال شهر پرداختند.

علیرضا نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: موضوع در کمیسیون بودجه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت طرح الزام شهرداری به تولید و اختصاص واحدهای مسکونی به شهروندان ساکن بافت پرخطر در کمیسیون تصویب و مقرر شد شهرداری لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه برای این طرح سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ به این موضوع اختصاص داده شده بود، تصریح کرد:با توجه به تاخیرهای پیش آمده، شهرداری این مبلغ را تعدیل کرده و بودجه سال گذشته این مورد را به ۲۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافت.

روح الله رشیدی با بیان اینکه، شهرداری عزم خود را برای احداث واحدهای مسکونی در شهرک جوانان و تخلیه ضلع جنوبی اتوبان پاسداران مشهور به اراضی پرخطر جزم کرده است، افزود: در این طرح خواستاریم، شهرداری ساز و کاری ارائه کند که تحویل این واحدهای مسکونی جدید به ساکنان ۴۸ هکتاری بافت پرخطر شمال تبریز را تضمین کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ساماندهی حاشیه نشین ها با تکیه بر تولید مسکن در شهرک جوانان تصریح کرد: پیش بینی می شود، این پروژه در سال جاری رشد مطلوبی داشته باشد به طوری که قیمت گذاری، نحوه واگذاری، شیوه نامه دریافت هزینه های تولید از جمله مواردی است که در قالب این طرح بررسی خواهد شد.

در نهایت طرح اعضای شورای اسلامی شهر مبنی الزام شهرداری تبریز برای ارائه ساز وکار تعلق مساکن تولیدی در شهرک جوانان با احتساب نظرات کمیسیون‌های بودجه وعمران به تصویب شورا  رسید.

  • منبع خبر : شهریار