مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت محدوده معدن طلای اندریان گفت: تنها راه برون رفت از چالش حفاری‌های غیرمجاز در محدوده این معدن، اراده جدی شرکت بهره بردار در تامین امنیت لازم با همکاری نیروی انتظامی است.

محمدجعفر عظمائی در حاشیه بازدید از محدوده معدن طلای اندریان افزود: بر اساس شواهد حجم برداشت‌های غیرمجاز در حال افزایش است و ادامه این روند منافع عمومی را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر این که تامین امنیت و ایمنی لازم در محدوده معدنی بر عهده شرکت بهره‌بردار است، ادامه داد: تکلیف حفاری‌های غیرمجاز باید سریع مشخص شود که این موضوع مستلزم همکاری جدی شرکت بهره‌بردار با نیروی انتظامی است.

وی با بیان این که حفاری‌های غیرمجاز در محدوده این معدن یکی از دغدغه های مسئولان استانی است، تشریح کرد: در گذشته کارهای مقطعی خوبی منجر به کاهش حفاری‌های غیرمجاز شد که در حال حاضر ادامه این اقدامات لازم و ضروری است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، عظمائی اظهار کرد: به موضوع طرح سلب صلاحیت شرکت بهره‌بردار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به منظور ساماندهی وضعیت این معدن راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که باید با همکاری دستگاه های متولی اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

  • منبع خبر : ایسنا