رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رویدادهایی همچون تئاتر سراسری تبریزیم لزوم حمایت و همراهی نهادهای مختلف را می‌طلبد و در حمایت از هنرمندان هیچ گونه دریغ نخواهیم کرد و ایستاده ایم.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، غلامرضا احمدی در آیین اختتام این جشنواره گفت: تئاتر خیابانی یکی از پرمخاطب‌ترین گرایش‌های هنری به‌علت وسعت محیط اجرا و تعامل مستقیم با مخاطب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نشر تفکر و پیام انسانی در قالب یک اثر هنری گفت: تئاتر خیابانی به‌عنوان یک هنر نمایشی پیام‌های نشأت‌گرفته از زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم را مطرح می‌کند و در برطرف‌کردن معضلات اجتماعی می‌کوشد.

وی با توجه‌ به‌ امکان تعامل حداکثری بازیگر و مخاطب و تعامل مستقیم و صریح متقابل در تئاتر خیابانی گفت: همراهی بازیگر و مخاطب در رفع و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی اتفاقی ارزنده در تئاتر خیابانی است که هنرمند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معضلات نقش خود را ایفا می‌کند.

احمدی با تمجید از تلاشگران برگزاری جشنواره در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و خانواده فرهنگی شهرداری، به لزوم همراهی و حمایت مسئولان اشاره کرد و گفت: لازمه آگاهی‌بخشی به جامعه و رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت مسئولان‌ و نهادهای مختلف از خلق، تنظیم و آماده‌کردن آثار فاخر و اثربخش است که در این زمینه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در حمایت از هنرمندان مضایقه نخواهد کرد.

وی از اجرای نمایش‌های راه‌یافته به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم در مناطق مختلف شهر تبریز به‌ویژه مناطق کم‌تر توسعه‌یافته ابراز خرسندی کرد و گفت: طی مشورت‌هایی که برای بهتر شدن این جشنواره داشته‌ایم، امیدواریم در دوره‌های بعدی، این رویداد ملی به یک رویداد بین‌المللی تبدیل شود.

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با حضور ۲۳ گروه تئاتر از ۳۵ شهر از ۱۰ استان و ۲۵۰ هنرمند به رویدادی ماندگار طی روزهای پنجم تا هفتم آبان ماه تبدیل شد.

  • منبع خبر : شهریار