شهردار تبریز با بیان اینکه ۱۹ محله کم برخوردار در این شهر وجود دارد، گفت: احداث ۲۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی در مناطق کم‌برخوردار شهر از اولویت‌های شهرداری در سال جاری است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا، یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز با مناطق کم‌برخوردار شهر است، اظهار کرد: در این راستا برنامه های مختلفی تدوین شده که در طول سال اجرا می شود.

وی افزود: تمرکز حوزه ورزش شهرداری تبریز در سال جاری، توسعه ورزش همگانی، آموزش و استعدادیابی و ساماندهی اماکن ورزشی شهرداری است که در چند سال گذشته وضعیت آن ها مناسب نبود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه ورزش همگانی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است، گفت: در راستای توسعه این ورزش و سلامت عمومی جامعه، روزهای جمعه در این شهر به نام «ورزش» نام گذاری شده است.

هوشیار، ادامه داد: از زمان تصدی‌گری مدیریت جدید شهری، ورود جدی در حوزه سلامت عمومی جزو برنامه های شهرداری بوده و در این راستا علاوه بر همگانی‌سازی ورزش، مصرف ۵۰ هزار تن نمک برای جلوگیری از لغزندگی خودروها در فصل زمستان حذف شد و سیستم هوای پاک نیز به زودی رونمایی می‌ شود.

وی یادآور شد: موضوع سلامت شهروندان برای شهرداری تبریز اهمیت دارد و در این راستا نصب سازه‌های تصفیه کننده هوا در نقاط دارای آلودگی زیاد برنامه ریزی شده است و امسال ساخت ۳۰ سازه‌ تمام می شود.

هوشیار، افزود: فناوری جدید برای تصفیه هوا، کارکردی معادلی هفت هزار و ۵۰۰ اصله درخت را دارد و برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال جاری درخت مصنوعی رونمایی می‌شود.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری و سازمان های تابعه است.

  • منبع خبر : ایرنا