نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان، شهر، کشور و نظام است و شورای شهر باید سکان هدایت شهر را به فردی بسپارد که امانتدار رأی، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان، شهر، کشور و نظام است و شورای شهر باید سکان هدایت شهر را به فردی بسپارد که امانتدار رأی، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار جدید تبریز با تاکید بر اینکه یک شهر استاندارد به دنبال ایجاد حرکت اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است، گفت: فردی که مب‌خواهد در جایگاه شهردار قرار بگیرد و سکان هدایت آبادی و سازندگی شهر را در دست داشته باشد، باید برای مردم کار کند.

امام جمعه تبریز پرهیز از کارهای زائد و بدون برنامه را یکی از ویژگی‌های شهردار تراز انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها باید برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمرتبط با کار را که عده‌ای به آنها مبتلا بودند و هستند، کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

وی، داشتن تقوا را یکی دیگر از ویژگی‌های دانست و افزود: تقوا زرهی است که اگر انسان آن را بپوشد، تیرهای زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر داشتن روحیه مبارزه با فساد در مجموعه شهرداری و شخص شهردار بیان کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند، در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید؛ چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و می‌خواهد از ابزار شهرداری استفاده کند، چه فسادی که خدای نکرده در درون هسته‌ای از هسته‌های شهرداری رخنه کرده باشد و در آن‌جا بخواهد گسترش پیدا کند.

امام جمعه تبریز افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پای شخص شهردار را خالی و امکان ادامه کار را برای او دشوار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امانتداری را از دیگر ویژگی‌های شهردار و شورای شهر تراز انقلاب دانست و گفت: یکی از مصداق‌های مهم‌ امانتداری انتخاب‌ شهرداران‌ امین‌، قابل‌ اعتماد، باکفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌ زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه بودجه کلان شهرداری بسیاری را برای دسترسی به این بیت‌المال وسوسه می‌کند، ادامه داد: رهبر انقلاب با تاکید بر پاکدستی شهرداران می‌فرمایند شهرداری‌ها همواره در معرض افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنها به مدیران شهرداری‌ها، موجب می‌شود زمینه‌ی بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان، اخلاص در خدمتگزاری به مردم را متذکر شد و تاکید کرد: مجموعه شهرداری باید با برادری و همکاری مبتنی بر منطق و قانون برای خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم تلاش کنند.

امام جمعه تبریز استفاده از روشهای علمی و محققان برجسته دانشگاه‌ها در اداره شهر را ضروری خواند و گفت: رهبر انقلاب تاکید فرموده اند که از علم و فکر و برنامه و اشخاص عالِم استفاده کنید؛ هرچه می‌توانید، عقول صاحبان عقل را بر عقل خودتان بیفزایید و ذخیره عقلانی خود را تقویت کنید تا بتوانید کارها را انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه شناسایی نیازها و دغدغه‌های شهروندان را مقدمه‌ی تحول بزرگ شهری دانست و از اعضای شورا و شهردار منتخب خواست با توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی اقدامی عملی و موثر داشته باشند.

امام جمعه تبریز بر همدلی، انسجام و صمیمیت بین اعضای شورا و شهردار منتخب تاکید کرد.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ابتدای این دیدار یعقوب هوشیار، شهردار جدید تبریز از راهبردها و برنامه‌های مجموعه شهرداری برای ارتقاء نشاط اجتماعی و فرهنگی و اهتمام جدی برای تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی در سالجاری گزارش داد.

  • منبع خبر : ایسنا