مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی از سم‌پاشی پهبادی فضای سبز و مناطق صعب العبور عینالی برای اولین‌بار در تبریز خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، بابک دانش‌پناه صبح امروز در حاشیه آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز به‌وسیله پهبادها که با حضور جواد صدیقی، معاون خدمات شهری شهردار تبریز و اعضای هیئت مدیره و مدیران پروژه‌های شرکت تدبیر اندیش انجام شد، گفت: بر اساس سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، امسال هوشمندسازی و استفاده از فناوری های نوین در سطوح مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این راستا برای اولین‌بار در شهر تبریز، شهرداری تبریز و سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی سم‌پاشی به‌وسیله پهبادها را عملیاتی می‌کند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی تاکید کرد: این عملیات امروز از طریق دو پهباد ۱۵ و ۱۰ لیتری و با نظارت کارشناسان و پیمانکار فضای سبز، جهت جلوگیری از آفات فصلی درختان در دو نقطه ربع رشیدی و ارتفاعات عون‌بن‌علی به صورت آزمایشی اجرا شد.

وی افزود: در صورت حصول نتیجه مطلوب و مساعد بودن آب و هوا برای پرواز پهبادها، این عملیات در مدت یک هفته در عینالی تداوم خواهد داشت و پس از آن نیز در تلاشیم در کل فضای سبز شهرداری های تبریز در مناطقی که از لحاظ فنی دارای شرایط مساعد هستند این موضوع اجرایی شود.

دانش پناه در پایان از تلاش های شرکت تدبیر اندیش شهر تبریز که این عملیات با همکاری این شرکت در حال انجام است، قدردانی کرد.

این پهبادها جلوه‌ای از کشاورزی هوشمند هستند که به عنوان ربات پرنده، محلول آفت‌کش را طبق برنامه و نقشه ارائه‌شده در جنگلکاری ها پخش می‌کنند.

از جمله مزایای این پهبادها می‌توان به کاهش هزینه های تمام شده، امکان دسترسی به نقاط صعب‌العبور و نوک درختان، انجام عملیات سم‌پاشی یک‌هکتاری در کمتر از ۱۰ دقیقه اشاره کرد.

  • منبع خبر : شهریار