عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر اهمیت راه اندازی سامانه SDI تاکید کرد و گفت: این سامانه اساس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، حکیمه غفوری در جریان  بررسی لایه های بروز شده اطلاعات مکانی شهرداری منطقه ۸ با تأکید بر کارایی این سامانه در مدیریت شهری افزود: در زمینه مدیریت بهینه ترافیک، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، اقدامات عمرانی و مسائل زیست‌محیطی شهر، سامانهSDI بعنوان پلتفرم تصمیم گیری تلقی می شود.

وی افزود: با استفاده از این سامانه ضمن حفظ امنیت داده‌ها و حق حاکمیت نسبت به آنها، اطلاعات مکانی به هنگام و صحیح نیز به صورت برخط، با کوتاه ترین زمان و هیچگونه هزینه، در اختیار کاربران مختلف از جمله دستگاه های اجرایی، مدیران، برنامه ریزان، محققان و شهروندان ارجمند قرار می گیرد.

غفوری خاطر نشان کرد: انجام اغلب کارها در سطح شهر، نیازمند داشتن اطلاعات است در این زمینه پایگاه داده مکانی شهرداری تبریز(SDI) به ما اطلاعات جامع و به روز از آخرین تغییرات شهر از قبیل (اماکن گردشگری، تفریحی، فضای سبز، مراکز مذهبی، مساجد، مراکز سلامت، ساختمان های اداری، دولتی و آموزشی، سینماها، مراکز اقامتی و بسیاری از داده های مهم توسعه در بخش های مختلف ارائه می دهد.

در ادامه محمدرضا کاظمی گفت: ثبت و بروز رسانی دقیق ترین و بروز ترین بانک اطلاعات مکانی شهرداری منطقه ۸ با لایه های اطلاعاتی مختلف توسط کارشناسان اداره اطلاعات مکانی و شهرداری منطقه ۸ آغاز شده و در نظر داریم پس از اتمام کار در منطقه ۸، اطلاعات مکانی سایر مناطق را نیز در این سامانه ثبت کنیم.

مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تبریز ابراز داشت این سامانه شامل مجموعه ای مرتبط از فناوری ها، سیاست گذاری ها، استانداردها، شبکه های دسترسی، منابع انسانی لازم برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی، توزیع و بهینه سازی و استفاده از داده ها و اطلاعات مکانی در سطوح مختلف  به منظور تسهیل در روند تصمیم گیری و مدیریت یک جامعه است.

  • منبع خبر : شهریار