رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: بر اساس مطالبات مردمی، در قالب طرح عملیاتی پلیس فتا، افراد فعال در شبکه های اجتماعی رصد و با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی برخورد می شود.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا،سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف، هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج ناهنجاری های اجتماعی و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتای استان قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص ” اشاعه و ترویج بی بندباری در فضای مجازی ” نظیر ترغیب به “بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، پیکر تراشی و غیره” افزود: تا کنون ۲۹۴ رصد عام صورت گرفته و تعداد ۱۵۱ مورد شناسایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر، کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی، افراد را شناسایی و برخورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

محمودی گفت: به جوانان و نوجوانان عزیز و آینده ساز کشور توصیه می‌شود فریب و توطئه مجرمان در فضای مجازی را نخورند و همچنین با مدنظر قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به سالم سازی و ترویج خوبی‌ها و فضیلت‌های اخلاقی در فضای مجازی یار و مددکار پلیس فتا باشند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه نقش والدین در کنترل و نظارت بر فرزندان خود در فضای مجازی مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد و پایش می‌کنند و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه موارد سوء اخلاقی و ترویج بی بندباری با شمار ۰۹۶۳۸۰ به فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

  • منبع خبر : ایسنا