رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم ایجاد ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه‌ی ارومیه در سطح ملی تاکید کرد. محمد فرشکاران در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بدون اینکه به سرانجام برسد به حال خود رها شود، جغرافیای […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم ایجاد ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه‌ی ارومیه در سطح ملی تاکید کرد.

محمد فرشکاران در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بدون اینکه به سرانجام برسد به حال خود رها شود، جغرافیای وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در این بین استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سایر استان‌های همجوار بیشترین آسیب را دیده و کل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه از بین خواهد رفت.

فرشکاران با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه‌ی ارومیه گفت: این موضوع یک بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیفی اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه‌ی ارومیه برای استان ایجاد شود.

وی همچنین تشکیل مجدد جلسات ستاد احیاء و کمیته‌ی مستقل مدیریت بحران دریاچه‌ی ارومیه را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر همدلی، وفاق و همکاری نباشد، همه‌ی امور حالت رفع تکلیف خواهد داشت و به نتایج مورد انتظار نیز نخواهیم رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیگیری جدی پروژه‌ی انتقال آب ارس به تبریز خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبی سنگین و زیربنایی بوده و بخش جدایی ناپذیر مناطق متبوع محسوب می‌شوند.

تصویب فایناس ۵۱۰ میلیون یورویی برای پروژه انتقال آب ارس به تبریز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در تشریح آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های آبی استان گفت: از فاینانس ۲۰۰ میلیون یورویی خط انتقال زرینه رود به تبریز رقم ۱۷۵ میلیون یورور را جذب کرده‌ایم و ۲۵ میلیون یورو نیز به بانک‌های ایران انتقال داده شده است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از  روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده با اشاره به تصویب فایناس ۵۱۰ میلیون یورویی پروژه انتقال آب ارس به تبریز، افزود: حدود ۳۵ کیلومتر از این خط ۱۴۰ کیلومتری اجرا و مقرر شده ۱۰۵ کیلومتر باقی مانده با ترک تشریفات توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اجرا شود.

  • منبع خبر : ایسنا