مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از قرارگرفتن این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مناطق ۱۰ گانه آمایش آموزش عالی خبر داد.

قادر کریمیان در تشریح این خبر اظهار کرد: بر پایه‌ی تبصره‌ی ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه‌ی آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌ی اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیأت وزیران، همه‌ی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، درپژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: بر پایه‌ی آمارهای موجود در پایگاه اطلاعات ایران «گنج» پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تبریز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در میان پارساها مورد استقبال پژوهشگران کشور قرار گرفته است. همچنین دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مناطق ۱۰گانه‌ی آمایش آموزش عالی بوده است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، وی ابراز امیدواری کرد این موفقیت که نتیجه‌ی تلاش، مشارکت و تجلی فعالیت‌های تمای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز است، زمینه را برای رشد و بالندگی علم و فناوری کشور فراهم ‌آورد و این خدمت کوچک، زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر در علم و فناوری و پاسداشت اخلاق پژوهش و حقوق پدیدآوران باشد.

  • منبع خبر : ایسنا