شهردار منطقه ۱۰ تبریز از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات جداره‌سازی و زیباسازی امتداد ضلع شمالی چایکنار پشت سامان میدانی خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، موسی زارعی  در تشریح پروژه جداره سازی امتداد ضلع شمالی چایکنار اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب دیوار مسیر انتهای راسته کوچه پشت سامان میدانی حدفاصل پل ملل متحد تا پل خبرنگار در حوزه منطقه ۱۰ ، به منظور احیا و افزایش زیبایی های بصری محور تاریخی و توسعه گردشگری و در راستای ساماندهی بافت مرکزی شهر ، عملیات جداره سازی مسیر مذکور توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال انجام است.

وی به جزئیات این پروژه اشاره  کرد و  گفت:  در راستای زیباسازی پروژه از لحاظ منظر شهری جداره سازی دیوار مسیر مذکور همگون با بافت تاریخی منطقه به طول ۲۲۰ متر و به ارتفاع ۴ متر با ترکیبی از سنگ اسپراخوان و آجر قزاقی،  با شتاب پیش می رود.

شهردار منطقه ۱۰ با تأکید بر اهمیت پروژه‌ جداره سازی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری منطقه ۱۰ احیای بافت های تاریخی در تمام جنبه ها است تصریح کرد: ایجاد جلوه بصری مناسب ارتقاء کیفی معابر ، بهسازی و جداره سازی بافت تاریخی با محوریت حفظ هویت اصیل ایرانی و اسلامی از اولویت های مهم این منطقه بوده و تلاش داریم تا دیوار های مسیر مذکور را مرمت و ساماندهی کرده و در حداقل زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.

  • منبع خبر : شهریار