رییس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری استان ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش سون خبر به نقل از ایرنا،«اسد چوپانی»، روز شنبه افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان جابجا شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مسافر بود.

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر با ۲۲۷ هزار و ۹۳۴ سفر جابجا شده است، اظهار کرد: ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر استان در زمان کنونی با ۶۴۴ اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ مینی بوس و ۷۹۶ سواری کرایه در ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری استان فعالیت می کند.

رییس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: از مسافران تقاضا می شود سفرهای خود را به صورت برنامه ریزی شده و با تهیه بلیت از طریق اینترنتی و دفاتر شرکت های مسافری انجام دهند.

چوپانی، ادامه داد: تلفن گویای ۱۴۱ آماده دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری استان در تمام ساعات شبانه روز است.

وی یادآور شد: به تخلفات شرکت ها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از طریق کمیسیون های رسیدگی به تخلفات حمل و نقلی رسیدگی می شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایرنا