شهردار منطقه ۱ تبریز از پیشرفت ۳۰ درصدی سنگفرش معابر پیرامونی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره‌الشعرا خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار،حمید شاهوردی اظهار کرد: مطابق روزشمار نصب شده در پروژه سنگفرش معابر پیرامونی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره‌الشعرا برای پایان آذرماه سال جاری، تلاش داریم پیش از موعد مقرر این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: سنگفرش حد شرقی مقبره‌الشعرا رو به اتمام بوده و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد و حد جنوبی کف‌برداری و رگلاژ شده و آماده بتن‌ریزی است.

شاهوردی با اشاره به تفاوت کفسازی معابر پیرامونی مقبره‌الشعرا با دیگر نقاط شهر خاطرنشان کرد: سنگ‌فرش این پروژه طرح‌دار و منقش بوده و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا انتخاب شده است.

شهردار منطقه ۱ تبریز همچنین از جمع‌آوری تیرهای بتنی موجود در این پروژه خبر داد و یادآور شد: تیرهای بتنی موجود در مسیر جمع‌آوری شده و تیرهای متناسب با مبلمان شهری و منقش به آرم مقبره‌الشعرا و شهرداری تبریز تعبیه شده است.

شاهوردی اضافه کرد: پروژه سنگفرش معابر پیرامونی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا با ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و ۶۹۰ متر طول و ۱۳ متر عرض در دست اجرا است که ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظرگرفته شده است.

مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره‌الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ تن از شاعران و عارفان تبریزی و ایرانی است که سرآمد آنها شهریار ملک سخن، محمد حسین بهجت تبریزی است. این مجموعه سال‌ها بلاتکلیف مانده بود که با ورود شهرداری تبریز ضلع شمالی و جنوبی این مجموعه کفسازی و تبدیل به مکان گردشگری برای شهروندان تبریزی و گردشگران شده است.

  • منبع خبر : شهریار