مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از توسعه یک هزار و ۳۰۰ متری شبکه آب خام و ترمیم و لوله‌ گذاری ۱۰ کیلومتری شبکه آبیاری قطره‌ای تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، سیامک آسیایی صبح امروز در گفتگویی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش سفره‌های زیرزمینی آب و نیز لزوم مدیریت بهینه این منابع، برنامه حذف تانکرهای آبیاری در حوزه چهارگانه تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا و توسعه شبکه آب‌خام این مجموعه به مرحله اجرا در آمد.

وی در این زمینه با اشاره به اتصال مخزن و استخر اصلی ذخیره آب به استخر شماره ۳ با انجام لوله‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ متری، خاطرنشان کرد: با اتصال استخر شماره ۳ به مخزن اصلی، نواحی بالادستی تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا نیز به شبکه جامع آب خام متصل و مشکل آبیاری با تانکر محدوده‌های صعب‌العبور این مجموعه به کلی مرتفع گردید.

آسیایی توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای تفرجگاه عباس‌میرزا در راستای مدیریت بهینه منابع آبی این مجموعه را نیز یادآور شد که با اجرای عملیات ترمیم و لوله‌گذاری حداقل ۱۰ کیلومتری انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای شهرداری تبریز اقدامات انجام یافته در تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا که در راستای مدیریت بهینه منابع آبی این مجموعه انجام گرفته است را باعث کاهش هزینه‌های جاری به دلیل حذف تانکرهای آبیاری عنوان کرد.

آسیایی همچنین پروژه برق‌رسانی به مجموعه تفرجگاهی عباس‌میرزا را نیز از الویت‌های کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز عنوان کرد که اقدامات لازم در این زمینه با انتخاب مشاورین مجرب و تهیه نقشه‌های اجرایی در حال انجام است.

  • منبع خبر : شهریار