مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از آغاز اجرای طرح تغییر ساعت جمع آوری زباله به ۹ شب از سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش سون خبر به نقل از شهریار، حبیبه هراتی گفت: باهدف کاهش حجم تولید پسماند، ایجاد بسترهای مناسب تفکیک و جداسازی و فرهنگ سازی عمومی و همچنین نظام مند سازی ارائه خدمات شهری به شهروندان طرح جمع آوری شبانه پسماندها از سوم اردیبهشت وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جزییات اجرایی این طرح گفت: طرح ساماندهی جمع آوری پسماند های شهری با دستور شهردار تبریز و بررسی در کمیته های تخصصی متشکل از کارشناسان حوزه مدیریت پسماند و دستگاه نظارت و معاونین خدمات شهری از سوم اردیبهشت ماه تغییر شیفت داد و انتظار می‌رود شهروندان عزیز در اجرای این طرح همراه شهرداری تبریز باشند.

هراتی تصریح کرد: در مرحله اول، این طرح در محلات زعفرانیه و رشدیه در شهرداری مناطق ۲و ۵، منطقه ۸ حوزه بازار تبریز از ساعت ۹شب عملیات جمع آوری پسماند های شهری آغاز می شود.

وی آلایندگی زیست محیطی و کنترل شیرابه های خطرناک و بیماری ها و حرکت به سمت تفکیک و جداسازی و فرهنگ سازی زیرساختی تحویل خشکاله به سامانه های آنلاین پسماندهای خشک و خشکاله را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

هراتی اظهار کرد: جلوگیری از فعالیت غیرمجاز زباله گردها در سطح شهر که موجب نازیبایی های بصری شهری و تغذیه سگ های بلاصاحب می‌شوند را از دیگر اهداف اجرای طرح تغییر ساعت جمع آوری زباله به ۹ شب اعلام کرد.

  • منبع خبر : شهریار